PAULO DAMASCENO, Senior Art Director, GUT Miami, (USA) jedan je od glavnih predavača na festivalu KAKTUS 2021. On će održati predavanje na temu „The Thorny Future Ahead Of Us“. Tim povodom, razgovarali smo sa njim o tome da li je budućnost advertisinga trnovita.
Šta možemo da očekujemo od trendova u 2022.godini u oblasti kreative?
Sa kreativnog stanovišta, velike promene kojima smo svedoci u poslednje dve-tri godine neće prestati. Po meni ono što se menja je potražnja. Sada planeta i društvo zahtevaju još više promena. Mnogo smo napredovali, ali realno znamo da jedva grebemo površinu na temu održivosti i kako da rastemo u scenariju ograničenih resursa. Trend za 2022. i nadalje je društvena inkluzija.
Kako biste nam opisali izazove sa kojima ste se suočili sa određenim klijentima, koliko je teško izgraditi određeni brend?
Jedan od najvećih izazova za izgradnju brenda, posebno u poslednjih nekoliko godina je poverenje. Poverenje je osnovni sastojak ovog divovskog recepta za izgradnju snažnog i kreativnog brenda. Poverenje da razvijete ono što do sada nismo videli, da sruši inerciju onih dobro poznatih puteva na koje smo svi navikli, i da steknete veliki nivo poverenja nije ništa drugo do snažan osećaj usklađene svrhe koji može ujediniti klijente i agencije da zajedno grade. Bez poverenja ne možete izgraditi ništa veliko i kreativno!
Da li je budućnost advertisinga trnovita?
Nažalost, pred nama je trnovita budućnost, ali imamo priliku da je učinimo svetlijom. Kao što sam rekao, dani za koje smo mislili da možemo računati na impresivnu brojku koja bi rešila sve probleme i donela magične odgovore na izazove koji su pred nama su prošli.
Budućnost je zajednička i samo zajedno ćemo stići tamo. Samo sa zajedničkom perspektivom i jasnim ciljem koji društvo zahteva od nas sa stanovišta održivog poslovanja biće moguće postići.
Bez obzira na to imamo li sposobnost, budućnost može biti neverovatna era koju nikada pre nismo doživeli, a u narednih nekoliko godina imaćemo sve više trnovitih izazova.