Pitali smo članove žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2020 – ko su oni kada nisu na poslu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Lana Bedeković Rosandić, Owner & Managing Director, Alert (HR), rekla je…
Ko sam ja kada nisam direktor agencije?
Mislim da sam i dalje, ili se bar trudim, ostati ista ona osoba iz studentskih dana sa velikim snovima, motivacijom i entuzijazmom za otkrivanjem uvek novog, za upoznavanjem novih ljudi i mesta i neprestanom željom za učenjem. Blisko mi je sve što ima veze s kreativnošću, volim muziku i sviram klavir i flautu, no kao diplomirani arhitekta ipak (i dalje) najviše volim crtati, skicirati…
Iako sam skoro uvek u „akciji“ kad god mogu vikende volim provoditi bez puno ljudi – kod kuće uz dobru knjigu i film ili seriju. Uz to, obožavam kuvati – kuvam skoro svaki dan, bez obzira koliko kasno se vratim kući, kuvanje me odmara, ali obožavam tu kreativnost koju nosi priprema hrane. I kad god mogu putujem – uglavnom su to kraća putovanja zbog obaveza no i to je dovoljno da me napuni. Moram priznati da su mi privatni i profesionalni život potpuno isprepleteni i neodvojivi – mislim da sam upravo u tome pronašla svoj balans.
Na koji način svojom kreativnošću gradiš struku svakoga dana u Hrvatskoj?
Kreativnost je u srži svega što svaka agencija, pa tako i mi u Alertu radimo. Pogledajte najuspešnije svetske kampanje – uvek se radi o neočekivanim idejama, „insightima“ i uticajem na potrošače ili društvo. Način na koji komuniciramo i komunikacijski kanali su se promenili no način na koji porukom dopiremo do potrošača i menjamo njegove navike nije. Kao kreativnoj osobi, bitan mi je i sam proces, da se konstanstno nešto događa i unapređuje, ali i ljudi sa kojima radim u timu. I nikad ne dižem nogu sa gasa. To me čini sretnom – kompetitivna sam po prirodi, u svakom pogledu te uvek težim menjaju stvari na bolje. Od pro bono rada za humanitarne kampanje do implementacije novih trendova i alata, kao što je platforma Webfluential koju sam dovela u Hrvatsku.
Kako ocenjuješ položaj žena u marketingu u Hrvatskoj?
Prema istraživanjima poslednjih godina raste zastupljenost žena na upravljačkim pozicijama u hrvatskim kompanijama, ali to je još uvek daleko od željene ravnopravnosti, pogotovo ako se uzme u obzir trend rasta broja visokoobrazovanih žena. Prema istom istraživanju, žene tako dominiraju u poslovima marketinga, PR-a i ljudskih resursa, tako da se čini na prvu da je položaj žena u našoj struci sve bolji. No kada pogledate ko su vodeći ljudi top agencija, u većini slučajeva to su muškarci. Lično nikada nisam osećala da sam profesionalno zakinuta zato jer sam žena, naprotiv – nekada to može biti i prednost no činjenica je da se o poziciji i ulozi žena na vodećim pozicijama u agencijama na našim područjima malo zna i govori i to bi trebalo menjati.
Savet za sve one koji žele da prijave radove za nagrade KAKTUS 2020 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
Prijavite radove koji to stvarno zaslužuju – kreativnošću, inovativnošću i/ili rezultatima. Ako imate rad za koji smatrate da zaslužuje biti nagrađen, dajte sebi vremena i truda i napravite prijavu u kojoj ćete to i pokazati. Iako se radovi ocenjuju prema zadatim kriterijima, način na koji je napravljena prijava često može imati onu malu prevagu, pogotovo kada je konkurencija oštra. I ono što je bitno naglasiti – budite iskreni u prijavi. Profesionalni integritet trebao bi biti pre svake ambicije za nagradom kako bi sačuvali dignitet struke.
Prijave za nagrade KAKTUS 2020 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/