#kaktus2020: Ne tražite najveći broj, već pravu metriku!

Pitali smo članove žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2020 – ko su oni kada nisu na poslu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Goran Jankuloski, Managing Partner u agenciji Žiška, rekao je…

Ko sam ja kada nisam na poslu?
Pripremam se za najveći izazov u životu. Ne, nemam koronu – postaću otac za par dana. Imao sam istaknutu ragbi karijeru. Istaknuo sam se tako što sam jedini igrač Srpske lige koji je uspeo sam sebi da slomi nogu. Sada treniram jednu grupu građana, ne sportista. Tražimo pojačanje, ako je neko za – javite se – proslediće nam Marketing Mreža! Vodim podkast, što je više izgovor da se ispričam sa nekim zanimljivim likovima sa Interneta. Pogotovu dobro šljaka sad, tokom izolacije, kada je okupljanje uz pivo postalo nemoguće. Dosta čitam, uglavnom ne-fikciju. Pišem sardonične Goodreads recenzije i mojih 5 pratilaca misli da su super. Pišem i nešto što možda jednog dana objavim kao knjigu. Možda i brižljivo zakopam na serveru da niko ne nađe – baciću novčić pa šta ispadne.

Na koji način svojom kreativnošću gradiš struku svakoga dana?
Često koristim reč konkretno. Trudim se da manje filozofiram, a mnogo više objavljujem, igram se, lupim, fejlam. Nekad pogledam našu prvu epizodu podkasta koju smo snimili krompirom, u neosvetljenoj ostavi i podsetim se da bez nje ne bismo došli do ovih danas. Bojim se da kao struka premalo rizikujemo. Čekamo da nakupimo ogroman budžet, da sve bude produkcijski savršeno i da se ogradimo od bilo kakvog napada. Praveći jedan po jedan takav kompromis, previše ćutimo. Ili tako što ne objavljujemo dovoljno, ili tako što ono što objavimo govori premalo.

Koliko se danas cene ljudi i njihovi talenti u marketingu u Srbiji?
Ne mnogo, ali sami smo krivi. Pre svega, marketing odavno više nije seksi industrija. Najbolji talenti odlaze u IT. To nema veze sa Srbijom, tako je u celom svetu jer se u IT najviše ulaže. To nije ni povod za očajavanje, jer će se sve to iznivelisati vremenom. Ako ste spremni da propustite poslove gde vas ne plaćaju ili ne poštuju, vremenom će vam ostati samo klijenti koji vas cene. Kad bi više ljudi bilo spremno na taj rizik, više bi nas i cenili kao industriju.

Savet za sve one koji žele da prijave radove za nagrade KAKTUS 2020 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
Siguran sam da kolege dobro znaju kako se pravi dobra prijava. Zamoliću ih samo za jedan detalj – ne stavljajte sve digital metrike koje možete da nađete – samo one koje dokazuju da ste uradili dobar posao. Sasvim je ok da imate samo video preglede, ako ste imali video kampanju. Ne morate još i impresije i rast FB fanova. Ne tražite najveći broj, već pravu metriku. Verujte mi da ne postoje te milijarde impresija koje će nas impresionirati.

Prijave za nagrade KAKTUS 2020 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/


Oceni tekst

3,40 od 5
Loading...

Komentari