Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

#kaktus2019: Samo dobra ideja nije jedina vaša prednost!

Pitali smo članove žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2019 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Sašo Dimitrievski, Partner, Member of Executive Board, Pristop Group (SLO), rekao je…

Slogan ovogodišnjeg festivala KAKTUS 2019 je „Make room for a new BLOOM“, a bavimo se pored talenata, i inovacijama. Šta je za Vas inovativna kampanja? U kojoj meri su agencije s jedne, i klijenti s druge strane zaista spremni za hrabre i inovativne kampanje?
Drago mi je što se konačno polako pomeramo od tako hvaljene (kreativne) ideje prema pojmu inovacije, inovativna kampanja i sl. Glavna razlika između kreativnosti i inovacija je „fokus“. Kreativnost je oslobađenje potencijala našeg uma za stvaranje novih ideja. Kreativne ideje mogu biti i umski eksperiment. Kreativne ideje često su misaoni eksperimenti u umu jedne osobe. Kreativne ideje je teško izmeriti.

Inovaciju sa druge strane možemo izmeriti. Inovacija je uvođenje promene u relativno stabilne sisteme. Inovacija se bavi potrebnim radom da bi ideja bila održiva. Organizacija (klijent i/ili agencija) može koristiti inovaciju kako bi primerno upotrebila svoje vlastite kreativne resurse i kako bi osmislili odgovarajuće rešenje. Organizacije često tragaju za kreativnošću, ali ono što im je stvarno potrebno jesu inovacije.

Pre nego se pitamo koliko su klijetni „spremni“ za inovativne predloge-kampanje, dobro bi bilo pitati se, šta se njemu – našem klijentu (recimo, da je to CMO) poslednje dve godine dešava. CMO je taj (zastupnik brenda) koji diktira šta je stvarno inovativno. Ako je još pre 5 godina za CMO-a i njegov tim bilo logično da upravljaju sa „end to end“ CX-om (customer experience), danas mora da zna uspešno upravljati svojom P&L-om. A to znači, da se njegova uspešnost ocenjuje po tome koliko dobro može povećati poslovanje. Tako danas, CMO i makreting timovi nisu samo odgovorni za ostvarivanje plana za rast, nego su i sve više odgovorni za osmišljavanje i definisanje kuda ide ostatak organizacije, od izgradnje brendova do rastuće lojalnosti i poboljšanja customer experience. Zato smatram, da inovativno je danas sve što donosi neku dodatnu vrednost za klijenta/brend.

Klijenti se puno lakše odlučuju za inovativnu kampanju kad ih agencija i njihov marketing tim empiriski ubedi da će inovativna kampanja dovesti do nekog poslovnog uspeha. Zato i mislim, da inovativna kampnja praktično ne može nastati samo kod agencije, nego je to uvek zajednički (partnerski) proizvod sa klijetnom, sa odličnom simbiozom analitike i kreative. Ali nemojmo zaboraviti da je to ujedno i zajednička obaveza u cilju rasta brenda.

Savet za sve one koji žele da prijave radove za nagrade KAKTUS 2019 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
Samo dobra ideja nije jedina vaša prednost. Ideja nije više (možda i nikad nije bila) glavni poslovni diferencijator (uostalom, 30% njih se smatra da su „idea driven creative class“). Radovi moraju imati (ok, dobro bi bilo) „više od ideje“, moraju sadržati neku inovativnost. Inovativnost je ta koja ruši „the old box“ (razmišljanja, pristupe, egzekucije…) i postaje reinvencija „a new one“. Ili drugačije, dobra ideja je osnova za možda pozitivnu ocenu, a inovativnost i konkretni rezultati su ono što mene lično oduševljava. Što se tiče same pripreme prijava, to je jako, jako važno. Videli smo to i ove godine u Cannesu, priprema rada mora da bude top projekat sam za sebe, mora funkcionisati kao pravi marketing tool, koji je agencija pripremila da bi se promovisala. Obavezno savetujem video oblik prijave.

********

Novina u okviru ovogodišnjeg konkursa za nagrade KAKTUS 2019 su nove kategorije, među kojima je i Integrisana kampanja kreirana za drugo tržište – kampanja koju je osmislila i realizovala agencija sa sedištem u Srbiji za regionalnog ili globalnog klijenta, odnosno za drugo tržište.

Prijave za nagrade KAKTUS 2019 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/

Nagrade će biti svečano dodeljene na petom, jubilarnom, Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2019, koji će biti održan 29. i 30. oktobra u Madlenianum Opera & Theatre, pod sloganom „Make room for a new BLOOM“.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!