Pitali smo članove žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2019 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Sašo Petek, Creative Director, Agencija 101 (SLO) rekao je…
Slogan ovogodišnjeg festivala KAKTUS 2019 je „Make room for a new BLOOM“, a bavimo se pored inovacija, i talentima. Kako privući i zadržati mlade talente u kreativnoj industriji? Zašto su talenti „pogonsko gorivo“ industrije?
S jedne strane trebamo praviti što više dobrih i zanimljivih projekata i kampanija, da ih inspirišemo i dokažemo da je naš svakodnevni rad zanimljiv. S druge strane biti u komunikaciji sa njima već od srednje škole i pogotovo fakulteta, te da im objasnimo da mogu posmatrati kreativnu industriju kao dobar pravac u karijeri. Zadržaćemo ih sa fer platom, fer radnim vremenom i konstruktivnim i fer odnosima.
Talenti su bitni jer s jedne strane predstavljaju budućnost industrije, a s druge strane potrebni su nam već danas. Iskustvo i znanje donose mogućnosti i ispravne odluke, strategiju i razradu projekata, talenti i mladost pak donose puno svežih i perspektivnih ideja, pogotovo u digitalu i novim medijama, koje mladi talenti koriste i žive sa njima. I u tome su najjači, jer im potpuno prirodna upotreba digitalnih medija omoguća pravilnu razradu i egzekuciju digitalnih kampanja.
Savet za sve one koji žele da prijave radove za nagrade KAKTUS 2019 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
Siguran sam da svima nama treba dosta vremena da uradimo case study, a da on bude jednostavan, kompaktan, logičan i da priča priču. Ako imamo insajt ili/i problem, još bolje, počnite sa njim i neka projekat ili kampanja jasno razreši ovaj problem na kraju. Ne ulazite previše u detalje. Za regionalni žiri, koristan je i širi (kulturni) kontekst, ako igra značajnu ulogu u kampanji. Ako bude pored svega toga rad i inspirativan, naravno uz dobru početnu ideju i egzekuciju, nagrada neće izostati. Lično najviše ću pažnje obratiti na početnu ideju, insajt ili/i problem, i onda na razradu i egzekuciju. Na kraju ulogu će igrati i postignuti rezultati.
********
Novina u okviru ovogodišnjeg konkursa za nagrade KAKTUS 2019 su nove kategorije, među kojima je i Integrisana kampanja kreirana za drugo tržište – kampanja koju je osmislila i realizovala agencija sa sedištem u Srbiji za regionalnog ili globalnog klijenta, odnosno za drugo tržište.
Prijave za nagrade KAKTUS 2019 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/
Nagrade će biti svečano dodeljene na petom, jubilarnom, Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2019, koji će biti održan 29. i 30. oktobra u Madlenianum Opera & Theatre, pod sloganom „Make room for a new BLOOM“.