today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#kaktus2019: Dajte nam „one-liner“!

Pitali smo članove žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2019 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Miloš Skokić, Managing Partner u agenciji Žiška, rekao je…

Slogan ovogodišnjeg festivala KAKTUS 2019 je „Make room for a new BLOOM“, a bavimo se pored talenata, i inovacijama. Šta je za Vas inovativna kampanja? U kojoj meri su agencije u Srbiji s jedne, i klijenti s druge strane zaista spremni za hrabre i inovativne digitalne kampanje?
Inovativna je ona kampanja koja uspe da izađe iz zadatih okvira naše struke i napravi pomak u našem razmišljanju, očekivanjima, ambiciji, otvori prostor za novi razgovor i natera nas da se odredimo po nekom pitanju. Možemo je prepoznati i po tome što o inovativnoj kampanji razgovaraju ljudi koje „ne interesuje marketing“. Ona postaje deo popularne kulture kao i deo jezika kojim govorimo. Na nivou društva ili na nivou neke grupe ljudi. Za brend, inovativna kampanja nije ona koja je napravila inkrementalni rast prodaje i ostvarila kratkoročni cilj, već kampanja koja nas je naterala da promenimo i promislimo sve KPI-jeve ispočetka. Ono što zovemo „game changer“.

Načelno, postoji spremnost i ambicija sa obe strane, ali prečesto se oslanjamo na entuzijazam i motivaciju izuzetnih pojedinaca koji rade u ovoj industriji. Radimo „na mišiće“ u okolnostima koje nisu uvek naklonjene inovativnosti – to vidimo po:
– Broju ASAP mejlova (podjednako od klijanata ka agencijama, koliko i od agencija ka podizvođačima i interno)
– Broju kampanja koje zajedno odrađujemo da zakrpimo rupe danas VS broju kampanja od kojih imamo visoka očekivanja sutra
– Neinventivnim postavljanjem KPI-jeva sa obe strane, koji od nas ne zahtevaju kreativnost, koliko operativnost na dnevnoj bazi i dobro raspoređene medijske budžete (populano: low hanging fruits).

Bez obzira na okolnosti, vidimo i neke dobre trendove poput liberalizacije tržišta agencija, ali i otvorenosti klijenata za to da dobri koncepti i ideje mogu doći sa raznih strana. Sve je više projekata gde kolaborativno radimo sa više veoma različitih učesnika, agencija, pojedinaca, content creator-a, a ovo okruženje, osim toga što finansijskim direktorima zadaje velike muke, može biti plodno tlo za novi talas kreativnosti i energije koja ranije nije postojala. Dodatna napomena za kraj: Hrabre i inovativne kampanje nisu digitalne, one su prosto kampanje.

Savet za sve one koji žele da prijave radove za nagrade KAKTUS 2019 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
Pozovite mamu ili druga iz osnovne i probajte da mu objasnite kampanju. Uradite to pet do deset puta i shvatićete kako da ispričate priču o svojoj kampanji sa najboljim rezultatom – sagovornik klima glavom i legit je zainteresovan / impresioniran onim što ste postigli. Zapišite najbolju verziju priče na papir i neka to postane struktura vašeg kejsa. To je početak.

Budite veoma precizni u jeziku koji koristite. Prijava je kratka forma koja ne trpi generička rešenja i prečice. Recite nam tačno šta ste uradili i zašto to niko drugi nije mogao uraditi sem vas. I zašto je to bitno. Sve to jezikom koji koristite kada sa kolegama pričate o svom radu, iskreno i neposredno.

Dajte nam „one-liner“. Jednu visoko zapamtljivu rečenicu koja će nam omogućiti da lako pozicioniramo vašu kampanju u moru drugih kada diskutujemo o njoj. „E, šta misliš o ovim likovima što su zamotali bilbord u bubble wrap?“ Ukoliko vam se učini da vaša kampanja nema prirodan one-liner, možda bi trebalo da razmislite o nekom drugom kejsu. Malcolm Gladwell to zove „obrokom i poslasticom“. Obrok bi bila činjenica da ste realizovali kampanju koja je zaista uspešna, postigli ste rezultate, sve je radilo kako ste zamislili. Poslastica je mali deo svega toga o kojem će ljudi zapravo prilčati i kako će se za godinu dana sećati te priče. Neophodno je da imate obe komponente.

Za kraj, ne pokušavajte da budete „Jack of all trades“. Znamo da ste uradili i bilbord. I aktivaciju na mestu prodaje. I imali ste influensere. Ali to nije ono što čini vašu kampanju dobrom, zar ne? Moj predlog je da „očistite“ prijavu od „fillera“ i da ostavite samo ono što je esencijalno i što pojačava gore pomenuti one-liner.

Srećno i vidimo se na dodeli!

*****

Novina u okviru ovogodišnjeg konkursa za nagrade KAKTUS 2019 su nove kategorije, među kojima je i Digitalna integrisana kampanja – kategorija u kojoj se prijavljuju najbolje kampanje koje su kreirane isključivo za online kanale komunikacije, uz korišćenje najmanje tri digitalna kanala komunikacije – social media, web site, mobile, IoT, AI, data, video, aplikacija,

Prijave za nagrade KAKTUS 2019 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/

Nagrade će biti svečano dodeljene na petom, jubilarnom, Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2019, koji će biti održan 29. i 30. oktobra u Madlenianum Opera & Theatre, pod sloganom „Make room for a new BLOOM“.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!