Povodom raspisanog konkursa za takmičenje mladih talenata iz agencija u Srbiji – KAKTUS Talents Award (powered by Mastercard), pitali smo članove žirija – da li je talenat presudan za uspeh i kako motivisati mlade da ostanu u struci. Ljiljana Radosavljević, menadžer javnih politika i korporativnih komunikacija kompanije PepsiCo za područje Zapadnog Balkana, rekla je…
Koje vrste znanja i veština su danas potrebne mladima koji žele da uđu u svet komunikacija i marketinga? Da li je talenat presudan za uspeh?
Današnje okolonosti u kojima živimo i radimo su vrlo izazovne. Teorijska znanja i formalno obrazovanje su neophodni, ali ne i presudni, a veliki broj mladih deo praktičnih znanja stekne još tokom studija prolazeći kroz različite obuke i prakse. U to se uverimo svake godine kada raspišemo konkurs za različite talent programe, poput programa za studente „Dare to do more“, koji je ove godine podrazumevao da studenti prepoznaju nove trendove u industriji hrane i pića ili talent menadžment program „PepsiCo Go: Start“ koji realizujemo već četiri sezone zaredom, tragajući za mladim talentima u različitim oblastima, pa i u marketingu i komunikacijama.
Kada je reč o očekivanjima koja imamo od kandidata, važno nam je da odlično govore engleski jezik, da su analitični, komunikativni i proaktivni. I to je sve. Ono što pravi razliku je pristup, motivacija, volja, želja i neustrašivost u susretu sa izazovima. Iz te hrabrosti pred nepoznatim, kao i vrednog rada dolaze i najveći uspesi, dok talenat predstavlja samo potencijal koji bez vrednog rada ostaje neiskorišćena mogućnost.
Kako privući mlade talente u struku, a kako ih motivisati da u njoj ostanu?
Pred mladima su danas neverovatne mogućnosti. Sloboda i prilike da rade iz bilo kog dela sveta uticale su na to da je zaista neophodno kreirati stimulativno radno okruženje u kom će za njih postojati dovoljno jak razlog da budu baš tu. Mi smo u tu svrhu sproveli istraživanje sa našim zaposlenima, koje smo pitali šta je za njih najveća snaga kompanije PepsiCo i šta je ono što ih raduje i motiviše u našem poslovnom okruženju.
Odgovori koje smo dobili predstavljaju izvor poruka koje delimo sa potencijalnim kandidatima. Na primer, inspirativno i podsticajno radno okruženje koje zaposlenima pruža priliku da stalno uče i napreduju, da slobodno iskažu svoju kreativnost, budu inovativni i spremni za nove mogućnosti su nešto što se izdvojilo kao izuzetno važno. Na to se logično nadovezuje i prilika da budu deo velikih, složenih, nacionalnih, regionalnih i globalnih projekata i da suštinski doprinesu poslovanju. Verujem da su takve prilike ono što je za mlade na početku karijere važno, a svakako da tome doprinosi i reputacija kompanije poput naše u čijem se portfoliju nalaze vodeći brendovi koji izazivaju „wow efekat“ u svakom segmentu.
*********
U okviru drugog dana festivala KAKTUS 2019 – Dana talenata, 30. oktobra u Madlenianum Opera & Theatre, Marketing mreža, u saradnji sa kompanijom Mastercard, po prvi put ove godine, organizuje takmičenje mladih talenata – KAKTUS Talents.
Cilj ovog takmičenja jeste da podstakne i motiviše mlade u kreativnoj industriji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Pored toga, ovo takmičenje ima humanitarni karakter, a radovi i ideje koje budu kreirani u okviru takmičenja biće donirani socijalnom preduzeću ili udruženju na čiji brief su takmičari imali zadatak da odgovore.
Više informacija pronađite na sajtu https://kaktus.rs/dan-talenata/