Kako virus COVID-19 utiče na advertising industriju?

SVET – Krize nisu nepoznanica u globalnoj industriji oglašavanja. Trenutna epidemija COVID-19 virusa, međutim, drugačija je. Uz ograničenja putovanja i neizvesnost, globalna mašinerija oglašavanja se na neke načine usporava, dok se u drugu ruku i preusmerava, piše AdWeek.

Neki delovi industrije već su žestoko na udaru širenja virusa COVID-19. Niz događaja je otkazano. Sledeća na udaru će biti industrija proizvodnje oglasa, tj. svet kojim vladaju strogi rokovi, nefleksibilni budžeti i neprekidna putovanja, jer će ovi planovi biti bačeni u haos. Većina holding kompanija u svemu tome postupa donekle nemo, ne želeći prepasti investitore.

S druge strane, televizije i medijske agencije grabe napred, s obzirom da je tržište TV oglasa i dalje snažno, a spekuliše se da bi publika mogla samo rasti jer će više potrošača ostajati kod kuće. Međutim, iz agencije Zenith (Publicis Groupe) izjavili su kako će zbog corona virusa umanjiti svoja predviđanja iz decembra, kada su prognozirali rast ukupnog globalnog ulaganja u oglašavanje od 4,3% u ovoj godini, preneo je The Wall Street Journal. Takođe, izvršni direktor New York Timesa, Mark Thompson, izjavio je da Times „primećuje usporavanje međunarodnih i domaćih rezervacija oglasa, što povezujemo sa neizvesnošću i anksioznošću zbog virusa“. Pored toga, ovaj izdavač očekuje da će prihodi od digitalnog oglašavanja u prvom kvartalu pasti za 10%.

Ono što je jasno jeste da ova kriza velikih razmera ima potencijal da transformiše industriju, prisiljavajući brendove i agencije da se prilagode i razmotre opcije poput omogućavanja zaposlenima da rade na daljinu, korišćenja lokalnih resursa koji ne zahtevaju međunarodna putovanja i stvaranje virtualnih događaja koji su nešto više od puke beživotne video-konferencije.

Može li ovaj period nesigurnosti označiti prekretnicu koje će se marketeri i oglašivači sećati kao trenutka turbulencije i transformacije? Adweek je razgovarao sa nekoliko viših rukovodilaca iz industrije o tome kako će virus uticati na četiri ključna dela advertising industrije: ulaganje u oglašavanje, experiential marketing, agencije i produkcijske kuće.

Ceo tekst pročitajte ovde.

Foto: Adweek/GettyImages


Oceni tekst

2,00 od 5
Loading...

Komentari