Da li sudimo knjizi prema koricama? Naravno. U našem poslu je skoro nemoguće odvojiti pakovanje od sadržaja, sliku od slova i formu od suštine, a već na prvi pogled ovog ekskluzivno osmišljenog izdanja bilo je jasno da nas čeka osveženje.
U organizaciji Marketing mreže, objavljena je prva Adbooka publikacija, namenjena svim zaljubljenicima u kreativnu industriju, kao i ljudima iz sveta marketinga. Optimistički naziv ovogodišnje publikacije: „Advertising can change the world“, prenosi snažnu poruku i uliva veru u emancipatorski potencijal advertajzinga, da kroz kreativnu komunikaciju transformiše svakog pojedince i celokupno društvo… Nabolje.
Na više od 160 strana publikacije, podeljenih u osam tematskih celina, našlo se pregršt korisnih informacija, analiza, kvalitetnih autorskih tekstova, zanimljivih intervjua sa čelnim ljudima iz sveta domaćeg marketinga, kao i osvrta na neke od najinteresantnijih kampanja realizovanih na prostoru takozvane Adriatic regije. I da, u tom društvu smo se našli i mi.
Kampanja #neželjena savršen je predstavnik svih naših uverenja i dokaz magnetske snage koju sa sobom nose iskrene ljudske priče, ispričane na jedan drugačiji način. S druge strane, kampanja The red thred govori o nepobedivosti same ideje, koja iako inspirisana tradicijom, lokalnim karakterom i najstarijim zanatima, a realizovana u doba digitalizacije i inovacije, može preći granice jedne zemlje.
Ponosni smo na činjenicu da su se ove dve kampanje našle na prvim stranama prvog izdanja Adbooka i što sa ostalim kampanjama u istom izdanju svedoče o istinskom napretku i ozbiljnosti regionalne advertajzing scene.
U suštini, Adbooka nudi suštinu.
Pruža nam dublji uvid u tržište, stanje kreativne industrije, barata tačnim podacima i predviđa trendove koji tek dolaze. U realizaciji prvog izdanja, svoj doprinos dalo je nekoliko desetina renomiranih kompanija iz regiona, podelivši svoja iskustva u kreiranju kampanja koje su postigle brojne uspehe na različitim festivalima, kao i svoja viđenja o inovacijama i budućnosti marketinga.
Interesantno i promišljeno koncipirana publikacija nam u jednom delu nudi odgovore na aktuelna pitanja iz dvostruke perspektive – bilo da mišljenja sučeljavaju konkurenti ili najbliskiji saradnici. Što je svakako zanimljiv pristup.
Govori se i o porastu tehnoloških inovacija koje munjevitom brzinom osvajaju svet i donose promene koje su dovele u pitanje tradicionalne forme advertajzing komunikacije, u koje pak drugi bezrezervno veruju. Sagovornici su izneli shvatanja o neophodnoj hrabrosti da se promenama na ovom planu izađe u susret, što istovremeno ne podrazumeva odbacivanje tradicionalnih kanala, već njihovo usklađivanje i transformaciju sa inovativnim zahtevima tržišta. To nam se svidelo!
Ono što nam se posebno svidelo kod ove ne tako obične knjige, jeste i njen humanitarni karakter. U duhu svog naziva, Adbooka se trudi da promeni svet i deo zarade od prodaje donirana NURDOR centru.
Zato, uživajte u svom Adbooka izdanju. Od korice do korice!
Autor teksta: Jovana Milošević, Senior Copywriter, McCann Beograd