Kako radi Tik Tok algoritam i kakav sadržaj ova mreža “voli”?

Više puta smo pisali o TikTok-u proteklih meseci. Najveću pažnju od svih sadržaja u našem Content Hub-u izazvao je tekst o zaradi preko TikTok-a, a složićemo se, da bi bilo zarade, neophodno je prvo napraviti dobar video sa adekvatnim i primamljivim, viralnim kontentom. Da bismo uspeli u tome, važno je i da razumemo kako radi algoritam ove platforme.

Kako se TikTok polako približava prvoj milijardi aktivnih korisnika u celom svetu, veoma je važno da aplikaciju upoznamo i shvatimo na pravi način.

Upotrebu TikTok-a umnogome olakšava korišćenje hashtag-ova. Baš kao što je to slučaj sa Instagramom – oni olakšavaju kasniju pretragu i pomažu korisnicima da lakše dođu do vašeg videa i sadržaja. Takođe, za brendove je korisno jer mogu da naprave svoj prepoznatljivi hashtag.

TikTok algoritam i viralni video

Foto: Freepik.com

Možete da pregledate sadržaje drugih korisnika , a video snimci mogu da izlaze nasumičnim odabirom, što je najčešći slučaj, osim ukoliko ne odaberete pretragu po hashtag-u ili nekoj konkretnoj kategorizaciji.

Naročito je zanimljivo za kompanije i stvaranje kontenta, jeste da TikTok podjednako koriste i iPhone i Android korisnici. Prema statistici Google Trends-a, obim pretraživanja i interesovanja za TikTok povećali su se u poslednjih 12 meseci. U ovom trenutku, nema ni najmanjih naznaka da će se to interesovanje uskoro opadati.

Kakva vrsta sadržaja se plasira na TikTok-u?

Najveći broj videa, barem onih koji se češće prikazuju korisnicima, uglavnom odgovaraju brojnim izazovima ili mimovima. Veoma je popularno obraditi na sebi svojstven način popularnu pesmu ili citat. Jedni igraju, drugi glume, treći se “nemo snimaju”… Mogućnosti je beskonačno, a samo od vas zavisi na koji način ćete ih iskoristiti.

Demografski gledano, korisnike TikTok-a čini pretežno mlađa populacija:

  • 20% je mlađe od 20 godina,
  • 33% je između 20 i 24 godine,
  • a 25% je između 25 i 29 godina.

Ovi korisnici žele pre svega inovativan i zabavan sadržaj.

Prosečno vreme koje TikTok korisnik dnevno provede u aplikaciji iznosi oko 52 minuta. Svaki video može da traje do jednog minuta, što bi značilo da prosečan korisnik na TikTok-u dnevno pogleda oko 52 video zapisa. Ovo je puno video zapisa u tako kratkom roku, što stvaraocima sadržaja pruža ogromnu šansu za prepoznatljivost.

TikTok je postao metoda kojom biznis i influenseri promovišu svoj brend. Ovome je doprinelo pokretanje TikTok oglasa koji kompanijama omogućavaju da oglase prikazuju kao video zapise.

Imajući u vidu broj aktivnih korisnika TikTok aplikacije, nije teško izračunati isplativost ovog vida oglašavanja.

Ogroman broj korisnika na ovoj platformi znači da svaki korisnik, bez obzira na nacionalnost i popularnost, može da dosegne milione ljudi sa druge strane sveta.

TikTok ruši sve granice i omogućava da globalne poruke dođu do javnosti.

Kako funkcioniše TikTok-ov algoritam?

Kada se video objavi, TikTok ga prikazuje malom broju korisnika među popularnim video zapisima. Niko sa sigurnošću ne može da objasni kako on pravi selekciju i broj prikaza, ali je sigurno da redovnost korisnika na ovoj mreži povećava mogućnost za više prikaza njegovog videa. Takođe, dobar odabir hashtag-ova, ali i originalan sadržaj.

Algoritam meri koliko se vaš video zapis zapravo gleda, kao i koliko se lajkuje, komentariše, deli ili preuzima.

Kako trenutno stoje stvari (jun 2020. godine) odnos: 1 lajk na 10 pregleda dovoljan je okidač da algoritam prikazuje video većem broju korisnika.

Algoritam se pokreće brzinom angažmana koji prima. Ako video odjednom dobije 20% više lajkova u samo jednom danu, algoritam će ga ponuditi većem broju korisnika.

Kako da napravite viralni sadržaj?

  • Budite (hiper) aktivni na TikTok-u
  • Budite pozitivni i zabavni

Dok druge mreže “ne vole” preteranu aktivnost u smislu previše postova dnevno, pa za kompanijske profile i naloge važi pravilo da na Instagramu ne bi trebalo postavljati više od dva do tri posta nedeljno, na Facebooku dnevno, TikTok još uvek “trpi sve”. Čak, voli kada postavite nekoliko videa dnevno. Aktivni nalozi su veoma praćeni jer oni konstantno stvaraju sadržaj i češće se prikazuju nasumičnim korisnicima.

Stalna proizvodnja sadržaja pruža veće šanse da postanete viralni na TikTok-u.

Ono što je zanimljivo, jeste da ako jedan video postane viralan, ceo vaš feed će postati viralan na TikTok-u. Taj momenat morate iskoristiti, ukoliko želite da prikupite pratioce i predstavite im vaš biznis, kompaniju, privučete nove, mlade ljude… na vama je već da odaberete sopstveni cilj.

Stvarajte personalizovane i autentične videe, nemojte kopirati tuđe.

Eksperimentišite sa novim idejama, ali nikada nemojte preći granicu dobrog ukusa: ovo je posebno važno za kompanijske profile.

Takođe, uvek koristite popularne pesme, jer je muzika srce TikTok-a. Ovo je deset najviralnijih (april 2020.):

“Prom Queen” Beach Bunny
“Supalonely” BENEE and Gus Dapperton
“Sugar” Brockhampton
“Candy” Doja Cat
“GOMF (feat. BRIDGE)” DVBBS
“In the Party” Flo Milli
“Lottery” K Camp
“Savage” Megan Thee Stallion
“Go Stupid (feat. Lil Tjay)” Polo G, Stunna 4 Vegas, NLE Choppa
“Death Bed (Coffee For Your Head) (feat. beabadobee)” Powfu

Takođe, da bi vaš sadržaj bio viralan, koristite hashtag-ove, uvek. Napravite i svoj, prepoznatljivi za vašu formu ili biznis i uvek ga koristite kao jedan od nekoliko hashtagova prilikom objave sadržaja na ovoj platformi.

Ako ste pomislili “šta će mojoj kompaniji neki tamo izazov?”, napomenula bih ovde da je nedavno Samsung pokrenuo  “#danceAwesome” izazov, gde bi ljudi trebalo da plešu uz muziku imitirajući rukama izgled telefona. Pogledajte:

I na kraju, pitanje “od milion dolara”:

Zašto je jednom biznisu potreban TikTok?

Nije. Ali, ne može da škodi, ako ga iskoristite na pravi nčin – planski i originalno. Posebno ukoliko se bavite digitalnim marketingom ili radite sa klijentima koji bi jednog dana poželeli da ih posavetujete u vezi sa nastupom na ovoj mreži. Uvek je bolje prvo ispitati na sebi stvari koje možemo da istražimo i ispitamo.

U svakom slučaju, dobar profil na TikTok-u može da dovede do:

  • povećanja konverzija
  • potencijalnih klijenata
  • povećanja ukupne prodaje
  • poboljšanja celokupne reputacije brenda.

Sa druge strane, učestvovanje u hashtag izazovima drugih korisnika pomoći će vam da ostvarite veći doseg, a ukoliko imate kvalitetan sadržaj, takođe i veći broj pratilaca. Naravno, u tom slučaju ne smete preterivati i preći granicu dobrog ukusa: ne nasedati na brojne izazove, neprimerene trendove i ne praviti neadekvatne poteze koji mogu da naruše ugled kompanije.

Osmislite dobar plan i krenite u realizaciju, što pre.

Autor teksta: Jelena Džodan, Corporate Image Officer, Represent Communications


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari