Povodom konkursa za dodelu nagrada KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija, pitali smo članove žirija – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Evo šta su nam odgovorili…
„Ključ uspešne prijave je kombinacija jasne strategije, originalnosti i merljivih rezultata kampanje. Kvalitet radova je važan prilikom ocenjivanja, ali način na koji su kreativni elementi podržali komunikacione ciljeve, e to je ono što treba da vas izdvoji!“ Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director, The Fun&Fit Company
„Pričanje priče odnosno storytelling može biti dobar način da se privuče pažnja i ostvari emocionalno povezivanje sa članovima žirija. Još ukoliko iza te vispreno osmišljene naracije stoje relevantni rezultati, onda je to prijava koja će se sigurno izdvojiti.“ Una Zabunov, Šef Službe za digitalne marketing komunikacije, Telekom Srbija
„Jedan od fokusa će svakako biti na efikasnosti – kakve brand awareness/engagement brojke su kampanje ostvarile i kakav je „odjek“ stvoren u javnosti, tj. da li su slogani i kreativa bili nešto o čemu se pričalo. Takođe, da li su planirani ciljevi i ideje realizovane i u kojoj meri, kao i to na koliko je kanala kampanja bila zastupljena i koliki je tim radio na njenoj realizaciji.“ Marko Anđelković, Digital Team Lead, SmartPoint Adria
„Kreativnost u našoj industriji ne bi smela biti svrha samoj sebi, pa je bitno videti koji problem pojedini rad rešava ili koji cilj ispunjava. Traže se originalne i jedinstvene ideje kojima prethodi pametna strategija. Zato uvek navijam za kampanje koje su ponudile osveženje tržištu u kreativnom smislu, a istovremeno učinile nešto korisno za brend.“ Stella Bogovac, Creative Director, I TO NIJE SVE! (Hrvatska)
„Nemojte prijavljivati rad samo da biste osvojili nagradu. Prijavite ga da biste ispričali priču o projektu sa kojim ste pridoneli rastu brenda ili rastu industrije. Kontekst je ključan.“ Tibor Trupec, Creative Director, Kontra (Hrvatska)
„Prilikom pisanja prijave slobodno budite originalni i jedinstveni, ali prvenstveno navedite problem, cilj, rešenje i na kraju rezultate projekta ili kampanje. Bitno je znati koji je izazov stavljen pred vas i kako i koliko uspešno ste ga savladali. Imajte na umu da članovi žirija ocenjuju radove na temelju onoga što pročitaju iz prijave, pa dajte sve od sebe da ona bude tačna, potpuna i nezaboravna, pa čak i zabavna.“ Robert Škunca, Managing Director SEE, Grayling (Hrvatska)
„Kreativa u pripremi prijave bi se trebala prirodno nasloniti na kampanju koju case obrađuje i biti u službi komuniciranja ciljeva i rezultata, a ne sama sebi svrha. Uz merljive rezultate kampanje, pažnju ću posvetiti originalnosti kreativne ideje, ali i tržišnoj relevantnosti iste.“ Tomislav Rašković, TiTok Strategist, Degordian
„U zasićenosti informacija na svim kanalima, pamtimo ono što u nama izazove najveću emociju – natera nas na smeh, suze i razmišljanje. Dobar rad puno je više od brojki, on je inspiracija i pokretač u svojoj okolini.“ Sara Grepo, Social Media Team Leader, Bruketa&Žinić&Grey (Hrvatska)
„Festivali slave kreativnost i izuzetnost, i takve kampanje bih voleo da vidim na ovom festivalu. Verujem da je najvažnije pripremiti kejs tako da se ono što je dobro u njemu jasno vidi i razume. Važno je da ideja bude jasna i onome ko živi u ananasu na dnu mora i nije video kampanju. Trudiću se da mi namunjeni kejsovi i rezultati prodaje ne skrenu pogled sa onog što je dobro u kampanji. Rezultati su važni, ali su važne i ideje. Ako me ideja iznenadi tako da mi je žao što je nismo mi smislili, ako je egzekucija uzbudljiva, ako ne mogu da je izbacim iz glave – onda kampanja ima moj glas.“ Vladimir Simić, Creative Director, McCann Beograd
„Pažljivo izaberite kategoriju, jasno istaknite efekte kampanje i potkrepite ih sa nekoliko ključnih pokazatelja, ne svim. Uspeh ste, siguran sam, već napravili, samo ga podelite sa nama putem dobro pripremljene prijave rada!“ Miodrag Marinković, Brand Development Director Adriatics, Frikom
„U svetu pripovedanja postoje protagonista i antagonista. Koliko je protagonista uspešan u svom pohodu, zavisi od toga kako rešava izazove pred koje ga antagonista stavlja. Isto važi i za brendove. Ključ je pokazati tenziju koja postoji između prepreka i ciljeva, i kako pomiriti te razlike.“ Dušica Matijašević, Director of Advertising and Strategy, Executive Group
„Svaka festivalska godina je sve veći izazov, jer industrija napreduje, implementiramo nove tehnologije, pojavljuju se novi talenti koji donose nove i sveže stvari, pa je samim tim i žiriranje izazovnije, a pažnja mora biti na visokom nivou. Savet agencijama: ostavite vašu prijavu da odstoji neki dan, pa je pogledajte opet bistrog uma. Desi nam se svima da nas produkcija prijave ponese, pa da propustimo osnovne stvari i tako budemo diskvalifikovani. Srećno svima!“ Đorđe Đukanović, Creative Director, Havas Adriatic
Konkurs je otvoren do 22. septembra do ponoći.
Više informacija pronađite na Kaktus 2023