Jedna od najpopularnijih aplikacija za slanje slika i videa po prvi put je zatražila IPO (initial public offering – inicijalna javna ponuda), odnosno prvi put je izašla na berzu. Vrednost kompanije mogla bi da bude 25 milijardi dolara.
Evo kako je kompanija došla do ovolike cifre za samo 5 godina, objašnjava Inc.com.
Evan Špigel (Evan Spiegel) 2011. godine lansirao je „Snepčet“ (Snapchat) kao deo školskog odnosno studentskog projekta. Ubrzo je privukao pažnju mnogih srednjoškolaca i studenata. Do 2012. godine Snepčet je imao oko 100.000 korisnika. Vrednost je tada bila 4.25 miliona dolara.
Snepčet je 2013. godine lansirao „Stories“, kompilaciju korisničkih snepova (video materijal i slike) prethodnog dana. Vrednost je u tom trenutku bila 800 miliona dolara.
Fejsbuk (Facebook) je ponudio da kupi Snepčet za 3 milijarde dolara na kraju 2013. godine. Špigel je odbio ponudu. Te 2014. godine Snepčet je otkrio svoj biznis model: Osnaživanje brendova da bi se oglasi prikazivali u aplikaciji. Vrednost 10 milijardi dolara.
Zatim je 2015. godine lansirao Discover opciju, dopuštajući određenim izdavačima da vode/kreiraju sadržaj u aplikaciji. To je privuklo partnere kao što su CNN, the Wall Street Journal, BuzzFeed i Vice.
Iste godine Snepčet je počeo da sarađuje sa drugim kompanijama tako da je oglašivačima mogao da daje više podataka o njihovim reklamama, drugim rečima reklame su postale „merljivije“.
Vrednost: 16 milijardi dolara.
Ove godine Snepčet se rebrendirao kao Snap, Inc. Lansirao je svoj prvi hardware proizvod – Spectacles.
Vrednost je 20 milijardi dolara. U novembru ove godine Snap, Inc. izlazi na berzu i procena vrednosti kompanije mogla bi da bude preko 25 milijardi dolara.
Izvor i foto: BizLife