Kako je #hashtag na Instagramu “obrnuo igricu” sa influenserima?

Influencer marketing prošao je veliki i dug put kroz svoju kratku, ali vrtoglavu istoriju. Kada je internet tek zauzimao svoje mesto kada je reč o masovnoj upotrebi, niko nije mogao da pretpostavi da će upravo on stvoriti jednu novu i do tada nezamislivu profesiju: influencer marketing.

Danas su influenseri nezaobilazni i neizostavni deo marketinške strategije svake firme, projekta, preduzeća. Jedno lokalno istraživanje, kako piše Forbes, pokazalo je da čak 91 procenat aknetiranih starosti od 18 do 34 godine veruje preporukama influensera.

Tako velike kompanije iz godine u godinu sve veći budžet ostavljaju za marketing i influensere.

Iako je došlo do velikih preokreta koji su promenili marketinšku igru influencera (poput mogućnosti kupovine pratilaca na Instagramu), došlo je do manjih, naizgled manje značajnih promena koje su zapravo imale podjednako veliki uticaj na marketing. Jedna od tih promena su Instagram #hashtagovi. Sa nedavnim promenama i dodatnim mogućnostima koje je Instagram primenio, igra influencera ponovo je promenjena.

Lakše je postati “uticajan”

Da biste postali uticajni potrebno je mnogo posla; nekima se možda čini  da uticajni mogu biti samo ljudi koji su pre Instagrama i Facebooka bili popularni. Međutim, zahvaljujući hashtagovima, to nije slučaj. U stvari, s obzirom da se hashtagovi mogu pretraživati na Instagramu i povezati sa drugim relevantnim postovima, gotovo svako može postati uticajan ako ih dobro koristi. Važno je prribližiti se ciljnoj publici i tako prikupljati angažovane pratioce.

Mikro-uticaji otvaraju više mogućnosti

Ranije su se uticajnim smatrali korisnici koji su imali više desetina hiljada pratilaca ili više. Kako su #hashtagovi zauzeli važno mesto u marketingu na Instagramu i postali sve traženiji i popularniji, ljudima je u različitim nišama postalo lakše da preuzmu ove uloge, čak ako imaju mali broj pratilaca. Kvalitet i količina nisu uvek jednaki, tako da sada postoje različite vrste influensera – u rasponu od svega 1.000 sledbenika do selebritija (više od pet miliona pratilaca).

Prikupljanje pratilaca je lakše nego ikad

Baš kao i kompanije, influenceri imaju svoju nišu i ciljnu grupu. Zahvaljujući hashtagovima, ciljanje određene grupe korisnika nikada nije bilo jednostavnije. Ranije su influenceri morali da se dovijaju na različite načine kako bi njihovu objavu vudelo što više ljudi.

Hashtagove je lako pratiti

Hashtagovi povezuju ideje ili teme. Kada kliknete na hashtag, preusmereni ste na grupu postova koji se odnose na istu temu. Hashtagovi se mogu pretraživati i mogu se samo oni pratiti na Instagramu. Zato je dobra i adekvatna upotreba hashtagova najvažnija.

Hashtagovi zovu na akciju

Pokret #MeToo pomogao je uticajnim ljudima da se povežu sa svojom publikom na dubljem nivou, deleći svoje priče ili ispoljavajući ljubav i podršku sledbenicima. Različite akcije, pokreti, grupe mogu da se ujedine i rašire glas ukoliko naprave svoj hashtag. Preko njih se mogu pratiti sve aktivnosti u vezi sa određenom temom.

Opširnije o tome kako pravilno koristiti hashtagove pročitajte OVDE, a mnogo detaljnije o influens marketingu možete da naučite na našoj Content Academy – rani upis i specijalni popusti su u toku, opširnije o svemu OVDE.

Izvor: Represent Communications


Oceni tekst

4,00 od 5
Loading...

Komentari