today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako iskoristiti LinkedIn mrežu da budete vidljiviji ljudima koji su vam potrebni?

Linkedin je najveća poslovna mreža na kojoj se nalazi 63 miliona donosioca odluka i ljudi koji učestvuju u zapošjavanju. Oni kroz par sekundi odučuju da li žele da sarađuju sa vama ili ne.

Naravno, pre toga treba da vas pronađu u moru svih ostalih ljudi sličnog profila.

Kako sam pola svojih poslova našla i dobila preko Linkedin-a, a redovno dobijam i ponude za razne projekte i saradnje, u ovom tekstu ću vam podeliti savete i trikove kako i vi to da uradite i budete vidljiviji ljudima koji su vam potrebni.

Sređivanje profila
Prva i najvažnija stvar je da sredite vaš Linkedin profil kako treba. Popunite sva polja koja vam se traže jer ovakvi profili imaju mnogo veću vidljivost na mreži.

Veliki akcenat stavite na profilnu i kaver sliku jer je to prvo što upada ljudima u oči kada dođu na vaš profil. Obe slike treba da budu lepo uklopljene i oslikavaju ono što jeste i čime se bavite. Ljudi već na osnovu toga stiču prvi utisak o vama i odlučuju da li će nastaviti da gledaju vaš profil. Profili koji imaju profesionalnu profilnu i kaver sliku dobijaju 36 puta više poruka na Linkedinu i 14 puta više pregleda profila.

Na profilnoj slici ne stavljajte selfije i slike na kojima se vide neki drugi ljudi ili nešto drugo u pozadini. Akcenat treba da bude isključivo na vama, vašem licu i vašoj facijalnoj ekspresiji. Profilna slika treba da bude takva da vas i neko ko vas ne poznaje lično prepozna ako vas sretne na ulici.

Zatim ćete popunti i ostale odeljke koji su vam dati: About odeljak, gde ste radili i od kad do kad, koje su vaše veštine, preporuke koje ste dobili, kursevi koje ste pohađali, publikacije itd. Popunite sve što je relevatno za vas, profesiju kojom se bavite i poslove koje tražite.

Razmislite koje ključne reči bi poslodavci ili ljudi koji su vam potrebni tražili kada su u potrazi za vašim profilom osoba. Stavite tu ključnu reč u Headline (koji se nalazi odmah ispod vašeg imena).

Poslodavci će vas pretraživati tako što će u naprednim search opcijama na ovoj mreži uneti npr. “Marketing Specialist”, “Marketing Manager”, “Performance Marketing” itd. i odabrati Srbiju kao lokaciju. Savetujem vam da vaš profil bude popunjen na engleskom jeziku jer većina ljudi pretražuje po engleskim ključnim rečima.

Ispod headline-a se nalazi broj vaših konekcija. 500+ to ostavlja utisak da ste aktivni na mreži i ljudi će vam se tako pre javiti (pretpostaviće da da proveravate redovno svoj inboks). To ne znači da sada treba sa bilo kim da se povezujete, samo da biste stigli do 500 konekcija. Uvek imajte definisan cilj zašto ste na ovoj mreži i koje ljude želite u svojim konekcijama.

About sekcija je jako važna, ali malo ljudi iskoristi priliku da je popuni kako treba. U ovom odeljku treba da ispričate vašu priču. Šta radite, zašto to radite i kako možete nekome da pomognete. Navedite obavezno za kakve mogućnosti, saradnje i poslove ste otvoreni ili zainteresovani. Bitno je da vaša about sekcija komunicira vaše ciljeve na ovoj mreži i da privuče ljude koji ma ste vi potrebni i koji su potrebni vama.

Potrudite se da već prvom rečenicom zainteresujete ljude kako bi kliknuli “see more” i nastavili da čitaju.

Pogledajte kako sam ja sredila svoju about sekciju ili neki drugi dobro popunjeni profili na Linkedin-u. Naravno, nemojte nikoga kopirati, budite svoji i ispričajte svoju priču.

U About odeljku govorite o sebi, dok u odeljku Recommendations odeljku drugi govore o vama (što ima mnogo veću vrednost). Slobodno tražite preporuke od biših kolega i poslodavaca sa kojima ste radili, jer će ljudi koji žele da sarađuju sa vama sugurno proveriti šta su drugi imali da kažu o vama.

U odeljku gde navodite gde ste radili i na kojim pozicijama, obavezno stavite koja su bila vaša zaduženja i koje ste rezultate postigli. Mnogi ljudi ovaj deo ili ne popune ili stave opis kompanije, što je potpuno pogrešno. Ljude zanima šta vi znate da radite i kako možete njima da donesete rezultate. Ključne reči u pretrazi se takođe vuku iz naziva funkcija koje ste obavljali na poslovima koje ste naveli.

Pretraživanje

Linkedin je odlična mreža za pretraživanje. Možete pretraživati sadržaje, poslove i ljude.

Možete se i povezati sa ljudima sa kojima je povezan bilo ko od vaših prvih konekcija (ukoliko ta osoba nije onemogućila tu opciju na svom profilu u settings delu što retko ko radi, jer ljudi i ne znaju za ovu opciju)

U search box-u kucate npr. “Marketing manager” odaberite People čekirajte 2nd Connections all Filters Connections of pa unesite ime osobe čije konekcije želite da vidite i kliknite Apply

Zatim se možete povezati sa svim marketing menadžerima koji se tu nalaze (ukolio vam treba profil ovakvih ljudi). Pretragu možete još više suziti u filterima. Npr. možete odabrati samo marketing menadžere iz Srbije i navesti iz koje industrije želite da budu. Naravno, možete bilo koju profesiju da unesete u search box, u skladu sa vašim ciljevima i strategijom za konektovanje koju imate na Linkedin-u.

Bitno je da pre bilo kakvih akcija na Linkednu imate lepo sređen profil i ostavljate već dobar utisak kako bi vas ljudi sa kojima želite da se povežete prihvatili. Ja u par sekundi određujem da li ću nekoga prihvatiti ili odbiti samo na osnovu slike i headlin-a te osobe jer je to jedino vidljivo kada vam neko šalje zahtev za konektovanje.

Ljudi uglavnom nemaju vremena da proveravaju vaš profil i odlučiće da li žele da se povežu sa vama samo na osnovu ovoga što već vide.

Aktivnosti na ovoj mreži

Nije dovoljno da samo imate popunjen profil i čekate da vam nešto padne sa neba. U slučaju da je vaš profil odlično sređen i optimizovan ključnim rečima, to se može desiti, ali ćete najbolje rezultate imati ako ste aktivni na ovoj mreži, delite koristan sadržaj i predstavite ljudima svoju ekspertizu. Takođe gradite veze tako što ćete se svakoj novoj konekciji javiti, predstaviti se i opipati mogućnosti za saradnju.

Povežite se sa ljudima iz vaše industrije i pišite kvalitetne postove.

Misija Linkedina je da učini ljude širom sveta uspešnijim i produktivnijim, pa i sadržaj na ovoj mreži treba da bude u skladu sa time.

Gradite brend tako što ćete ljudima isporučivati vrednost. Meni na nedeljnom nivou stižu ponude za poslovne saradnje i danas klijenti nalaze mene uz pomoć preporuka i ove mreže.

Tako da je vrlo moguće! Meni je korišćenje ove mreže zaista donelo odlične rezultate.

Kako dosta ljudi ne zna koje sve mogućnosti pruža ova mreža, držim i edukacije na te teme i pomažem ljudima da ostvare svoje poslovne ciljeve, dođu do više klijenata, izgrade svoj lični i poslovni brend, pronađu bolji posao itd.

To bi bilo to u ovom tekstu od mene. Nadam se da vam bilo koristano.

A sada se bacite na posao i sredite vaše profile za početak!

Srećno!

Autor teksta: Janja Jovanović

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!