today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako hendlovati trivije na primeru „BBC tate“

Ne postoji dovoljno velika i ozbiljna vest koja će u medijima nadjačati snagu trivije, niti postoji osoba na planeti koja je na nju imuna. Setite se koliko puta vas je listanje nečijih fotografija na društvenim mrežama dovelo do tuđih, vama nepoznatih profila, na kojima se niste zaustavili. Ili vas je potpuno nevažan naslov naveo da kliknete na njega i pročitate celu vest, iako znate da je to samo gubljenje vremena, vrlo često i živaca, posebno ukoliko odlučite da je komentarišete i uđete u ozbiljnu polemiku.

Kao dobra ilustracija ovog fenomena poslužiće kratka retrospektiva skorašnjeg virala pod nazivom „BBC tata“. Naime, Robert Kelly, profesor Fakulteta političkih nauka i diplomatije u Pusanu i međunarodni ekspert za korejsku politiku, davao je uživo intervju za BBC News u vezi sa političkim skandalom i oduzimanjem funkcije predsednici Južne Koreje zbog umešanosti u kriminalne radnje. Uključenje je bilo putem Skype-a iz prostorije koja je izgledala kao pristojna kancelarija. A onda je usledio sitkomovski zaplet. U prostoriju je nonšalantno ušetala njegova ćerka, a zatim i osmomesečni sin sa šetalicom, nakon čega je panično uletela žena i krenula da ih izvlači van.

Za to vreme, gledaoci BBC-ja imali su prilike da vide kako se Robert Kelly snalazi ne samo u ulozi politikologa već i tate. Onog trenutka kada je probijen paravan improvizovanog studija, interesovanje za analizu odnosa Južne i Severne Koreje je prestalo da postoji. Iako je profesor mislio da ga nakon ovoga nijedna televizija više neće zvati, gledanost porodičnog blupera je eksplodirala, a samim tim i njegova popularnost.

Naravno, nije sve moglo da se završi na gledanju i šerovanju videa koji je samo smešan i ništa više. Usledilo je veliko interesovanje publike za to šta se zapravo desilo, ko su akteri, u kakvom su odnosu, ali i kontroverzne debate na društvenim mrežama na temu roditeljstva, ispravnosti postupaka, rasnih i rodnih stereotipa. Drugim rečima, bavljenje trivijama na ozbiljan način.

BBC je maksimalno iskoristio priliku koja se jednom dešava; neočekivani obrt plus deca jednako viralni video. Možda ovoj jednačini još samo pas fali. BBC News je ubrzo organizovao još jedan intervju, ali sada sa svim članovima porodice, kroz koji se televizijska kuća prikazala u malo drugačijem, „humanizovanom svetlu“. BBC angažuje eksperte in situ koji žive život običnih ljudi i, normalno je, greše. Tom prilikom profesor je odgovorio na pitanje da li je tokom intervjua nosio donji deo pidžame ili bokserice, opovrgao tvrdnje da je Azijatkinja njegova dadilja, već supruga sa kojom se nakon završetka intervjua nije svađao i ponovio da voli svoju porodicu.

Kao vlasnik i neposredno autor virala, kojim je savremeno doba postalo opsednuto, BBC je u trenutku spremno odreagovao i pokazao da zna šta ima u rukama. Ne samo da je dopustio da se scena uživo odigra do kraja, već je od novonastalog viralnog videa i reakcija na društvenim mrežama generisao nov sadržaj. Sve potencijalne mane je vešto transformisao u prednost. Maknjavost profesionalizma je pretvorio u sadržaj koji je nasmejao milionsku publiku, a popularnost je iskoristio za promociju stručnosti, tolerancije i otvorenosti kao svojih vrednosti.

Autor teksta:
Jelena Simić, Senior Copywriter, OvationBBDO

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,60 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!