Kako Google prodaje – mikromomenti?

Kako sam okružena marketarima često izgubim osećaj o tome koliko su ljudi upoznati sa digital marketingom i šta im sve omogućavaju alati koji su uglavnom potpuno besplatni. I tako se svako malo iznenadim i suočim sa surovom realnošću. Ovde ne govorim o velikm regionalnim i multinacionalnim kompanijama. One su, prateći svetske trendove u marketingu, svoje ljude već edukovale.

Ako nisu, verujem da će vrlo brzo jer nas je sve uhvatila digital groznica. Ova priča se više odnosi na mala i srednja preduzeća koja čine dobar deo privrede država u našem regionu. To su uglavnom privatnici koji su razvili porodični biznis ili sproveli svoju ideju kroz ortakluk u delo. Oni prate sve interne procese i maksimalno su skoncentrisani na prihod i zaradu. Ali od tolikog obima posla, marketing najčešće strada, tj. biva prepušten nekome da se bavi oglašavanjem na bazičnom nivou. I tu najčešće dominiraju tradiocionalni marketing kanali. A upravo takve firme, koje se uglavnom bave proizvodnjom ili pružanjem neke usluge, svoje potrošače najlakše mogu naći tamo gde i oni provode najviše vremena, na internetu.

Danas imamo toliko besplatnih alata koji nam omogućavaju da dođemo do potrošača u trenutku kada mu trebamo, kada pretražuje proizvod ili uslugu u želji da zadovolji neku svoju potrebu. I tu Google dominira. Zamislite da imate turističku agenciju u centru grada, atraktivno ste sredili prostor i čekate da se ljudi upute do vas. Teško da će neko u prolazu da pomisli „Ide mi se u New York“. Možda da probate da angažujete promoterku koja će zaustavljati ljude i deliti im flajere o vašoj super ponudi za New York. Hmm… Ni to tako ne ide. Zašto? Zato što ljudi danas kada imaju potrebu za nečim uzimaju telefon ili računar i otvaraju Google. Tamo traže rešenje za svoje probleme, istražuju neki prozivod, lokaciju, uslugu… sve. I upravo je to trenutak kada vi treba da budete tu i istaknete svoje glavne adute- kvalitet, cenu, brzinu… sve ono što bi bilo presudno da se odluče za vas. U moru turističkih agencija on treba tokom svoje internet pretrage prvo da dođe do vas i vašeg sajta, pa ukoliko bude potrebe i da prošeta do vaše super agencije u centru grada. Ali prvo će da vas traži na Google-u.

Poslednjih godinu dana primećen je sve veći uticaj tzv. mikromomenata na odluke koje korisnici donose o kupovini. Oni žele momentalne odgovore na pitanja- šta je, kako da, gdje, itd. Uzimaju zdravo za gotovo činjenicu da su sve te informacije koje se pojavljuju na prvoj strani Google-a nakon pretrage, upravo tu postavljene zbog njih. Ljudima je potrebno ohrabrenje da bi se odlučili za nešto ili izvršili kupovinu, a glavni savetnik je upravo njihov telefon, odnosno Google. U prilog ide i podatak da je u protekle dve godine za 80% porastao broj pretraga koje počinju sa „najbolji“.

Oni očekuju da im Google završava rečenice, ali i da dobiju relevantne informacije u skladu sa lokacijom na kojoj se nalaze. Kada im odgovor treba odmah, pre će ga potražiti u Google-u nego nazvati prijatelja. To nam dovoljno govori o njegovoj dominantnoj ulozi u odlučivanju.

Zato svi žele da se nađu na prvoj strani Google-a. SEO to radi odlično ali zahteva konstantan rad i strpljenje, i trebalo bi raditi na tome tokom cele godine. Ali neke stvari traže brze rezultate. Znajući to Google je kreirao platformu preko koje putem licitacije možete da se takmičite za pažnju vašeg kupca i uhvatite ga u trenutku kada mu trebate, kada je najveća verovatnoća da će izvršiti kupovinu, pozvati vas, zakazati sastanak, uraditi sve što treba da zadovolji svoju potrebu. Uz dobro postavljenu kampanju na Google AdWords-u, dobru landing stranicu koja je jednostavna i brzo navodi na akciju, vi ste pobednik u trci za kupcem. Ako na to dodamo i remarketing kampanju banerima, kupac je vaš! Prethodnom analizom ključnih reči koje se najčešće pretražuju kada je u pitanju vaš proizvod ili usluga i preciznim targetiranjem putem lokacije, racionalno trošite novac na one koji će vrlo verovatno kupiti to što prodajete. I nema rasipanja i velikih bužeta koji ne donose konverziju. Novac se troši umereno i dovodi vas pravo do kupca.

Očekivanja korisnika rastu i sve više su informisani, imaju više iskustva što stvara dodatni pritisak na marketare. Zato treba pratiti trendove u digital marketingu i reagovati na vreme kako biste uhvatili svog potencijalnog potrošača u trenutku kada mu najviše trebate.

Autor teksta: Ivana Bogdanovic, Digital Marketing Manager, Content Studio
Izvor: Represent Communications


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

1 komentar

  1. Занимљив и интересантан чланак поготово за мала породична и средња предузећа који не користе интернет за маркетинг…

Komentari