Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Kako dolazimo do kreativnih ideja?

Inspiracija je varljiva prijateljica i ponekad se ne pojavljuje upravo onda kada bismo to želeli. Međutim, kako rad u digitalnoj agenciji često podrazumeva ograničeno vreme i stroge rokove, inspiraciju treba probuditi bez obzira na to što ona možda želi koju minutu duže ostati u krevetu.

Bez inspiracije i kreativnih ideja nema ni dobrog contenta ili digitalnog marketinga, a proces dolaska do njih neretko je složen i izazovan. Evo kako to izgleda iz iskustva agencije Jasno&Glasno.

Informacije stvaraju okvir za ideje
Kada promišljamo o idejama za klijenta, konkretne informacije temelj su za njihovu razradu i uobličavanje. Čime se klijent bavi? Koji su mu ključni ciljevi i misija? Koja mu je ciljana publika? Kakav je sadržaj prikladan u skladu s njegovim aktivnostima i smernicama? Kako su njegove aktivnosti izgledale do sada? Konkretni odgovori na ta pitanja donose nam konkretne informacije, kao i okvir u kojem se ideja rađa i dalje razvija. Ne treba posebno napominjati kako je u vreme interneta put do informacija olakšan, ali interni korporativni materijali i direktan kontakt sa klijentom još uvek mnogo znače.

Analiza određuje smer za ideje
Analiza je prirodni “nastavak” procesa prikupljanja informacija te pruža konkretniju sliku o tome u kojem smeru možemo raspiriti sopstvene ideje. Ako potencijalni klijent želi obogatiti sadržaj svoje web stranice, bitne su nam statistike o njenoj posećenosti, kao i demografski presek publike. Ako pak želimo privući neki novi segment publike, važno nam je znati šta ta publika radi, voli i kako “diše”. U analizama su pritom preko potrebni brojni digitalni alati poput Google Analyticsa i Facebook Insightsa, ali i stručne publikacije i istraživanja.

Brainstorming još uvek bitan
Brainstorming toliko je korišćen i izvikan pojam da već pomalo deluje “istrošeno”, ali reč je o praksi koja u velikom broju slučajeva još uvek pali. Bilo da je reč o grupnoj e-mail konverzaciji ili klasičnom okupljanju za stolom, brainstorming jedna je od najkorisnijih i najzabavnijih stvari u procesu generisanja ideja – bez obzira na to mozgate li o temama za svoje blog postove i članke ili o digitalnoj strategiji za budućega klijenta. Premda na prvi pogled možda deluje kao haotičan proces, brainstorming ima neka svoja pravila i korake koje je poželjno slediti.

Korisno je znati o čemu se priča oko vas
Ponekad je najlakši put do dobre ideje jednostavno razmisliti o čemu se trenutno najviše priča u javnosti. Praćenje vesti, trendova i aktuelnosti jako je zahvalno gorivo za ideje, bez obzira na to da li vam je zadatak napraviti infografiku, napisati članak ili kreirati video, a dodatan plus je i to što će aktuelni sadržaj vrlo verojatno privući i veći interes publike – naravno, ako se pravovremeno plasira.

Uvek u skladu s trendovima industrije
U digitalnom sektoru zastarele ideje jednostavno su nešto što se ne sme dopustiti pa je stoga uvek važno biti u toku sa industrijskim trendovima. Koji su formati sadržaja trenutno najpopularniji? Koje su društvene mreže i servisi “in”? Šta se u oblasti digitalnog marketinga događa u belome svetu, a šta u lokalnim okvirima? Ko u poslednje vreme ubire strukovne nagrade i za koje radove? Kakve kampanje trenutno privlače najviše pažnje? Sve to i još mnogo više treba da pratite svakodnevno kako bi vaše ideje uvek bile u skladu sa trendovima u industriji.

Ceo tekst pročitajte na Jasno&Glasno blogu.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!