Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Kako da uspešno pokrenete SMS marketing kampanju?

Bez obzira na konstantan razvoj hardvera, sve veću penetraciju smart telefona i mobilnog Interneta, brojna istraživanja pokazuju da će ove godine SMS i dalje ostati najzastupljeniji vid mobilnog marketinga. Razloga za ovo ima puno, a oni najbitniji su jednostavnost korišćenja, raprostranjenost uređaja koji podržavaju SMS tehnologiju, ali svakako i pristupačna cena SMS-a.
Tehnološki gledano, ali i sa strane korisničkog iskustva, SMS svakako ne može da se takmiči sa mobilnim aplikacijama, HTML 5 mobilnim veb sajtovima, dinamičnim oglasnim banerima za iPad i Andoid tablet računare, mobilnim video sadržajima ili geo-lokacijskim servisima.
Najveći izazov je upravo održati svest o tome da, kada je u pitanju mobilni marketing, SMS tehnologija i ovaj način oglašavanja i dalje pružaju najbolji odnos kvaliteta i cene.
Ako ste razmišljali o tome da u vašoj kompaniji pokrenete neku marketing kampanju koja uključuje korišćenje mobilnih telefona, verovatno ste se pitali da li je to ono što je vama potrebno kako biste poboljšali rezultate poslovanja. Niste sigurni ni da li ćete umeti to da uradite na pravi način i ne znate kako ćete meriti uspešnost kampanje, kao ni da li ćete uspeti da je „izgurate“ do kraja. Ipak, hrabro odlučujete da prihvatite izazov.

U nastavku slede koraci koje biste trebali da „ispoštujete“ kako biste mogli sa uspehom da kreirate, pratite i merite učinak uspešnosti vaše mobilne kampanje.

Jasan cilj. Kao i kod obične marketing kampanje, potrebno je da imate jasnu viziju cilja koji želite da postignete. S obzirom da je mobilni marketing koncept koji u velikoj meri zavisi od skupa primenjenih tehnologija, pre nego što započnete kampanju treba sebi da date odgovor na pitanje „šta želite da vaša mobilna kampanja postigne?“ Da li je to povećanje prodaje, povećanje broja poseta vašem vebsajtu, veći saobraćaj na vašim prodajnim mestima ili nešto sasvim drugo. Ovo morate jasno da definišete pre nego što bilo šta započnete.
Kreirajte sebi TO-DO listu. Šta je to što ćete uraditi prvo, šta je to što ćete testirati, a što će vam pokazati da li vaša kampanja beleži uspeh i šta je to što ćete uraditi nakon dobijenih prvih rezultata uspešnosti? Šta je to što će vaša kampanja da ponudi korisniku? Obaveštenja u vidu informacija? Nagradna igra? Specijalna ponuda? Kreirajte efikasnu kampanju sa ponudom koja je dovoljno atraktivna i odgovarajuća da ubedi korisnika da uzme učešće u njoj.
Odredite svoju OPT-IN strategiju. Najčešće je nakon prvog „opt-in-a“ (koji vam daje osnovne infromacije o potrošaču), potrebno uraditi i drugi, tzv. “double-opt-in” (koji će vam dati dodatne detalje o potrošaču). Morate tačno da znate na koji način ćete kreirati bazu svojih potrošača. Da li ćete koristiti atraktivne devojke kao promoterke, kontakt formu na vašem veb sajtu, ambalažu proizvoda ili neki drugi način? Zadajte sebi zadatak da kreirate bazu korisnika tako da ona, pored broja mobilnog telefona i imena i prezimena obavezno sadrži i što više demografskih podataka o njima (pol, datum rođenja, geo-lokacija itd.), kao i informacije koje oslikavaju njihove potrošačke navike. Sa takvom bazom bićete „gospodar svemira“ jer možete na najbolji način da segmentirate ponudu koju želite da im predstavite čime ćete nesumnjivo povećati relevantnost i učinak uspešne reakcije na svaku vašu kasniju marketinšku kampanju.
Dobar partner. Sakupili ste dovoljno hrabrosti da započnete vašu prvu mobilnu kampanju, znate šta vam je cilj i na koji način biste kreirali svoju bazu, ali ste svesni činjenice da vam je ipak potrebna pomoć profesionalca. Jedna od svakako najbitnijih stvari jeste odabir odgovarajućeg partnera/ke koji će vam, pre svega, dati odgovore na sva vaša pitanja, a zatim i pomoći da vaša mobilna kampanja upotpunosti uspe. Idealan partner/ka treba da vam dâ mnogo više od suvoparnih informacija sprovođenja kroz proces realizacije jedne mobilne kampanje. Kao prvo, potrebno je da vam omogući da koristite SMS ili MMS kratke kodove (short codes), kao i odobrenja mobilnih operatera za sprovođenje vaše kampanje. Ono što je, takođe, jako bitno, a što bi idealan partner trebao da vam pruži, jesu najbolji saveti iz prakse za samo kreiranje vaše mobilne kampanje, kao i za njenu integraciju sa standardnim marketinškim kanalima (kompanijski vebsajt i društvene mreže, POS i outdoor marketing materijali, TV spotovi „za etar“ itd).
Kratki brojevi i dozvole mobilnih operatera. Da biste radili samostalno bilo kakvu SMS marketing kampanju, kao osnovno, potrebno je da imate saglasnost od svih mobilnih operatera. Međutim, mobilni operateri ne daju saglasnost pravnim licima koja nemaju potpisan ugovor sa njima. Da bi potpisali ugovor trebate da ispunite određene uslove koji nisu ni malo lako ostvarivi. S obzirom da i sami mobilni operateri to znaju, posavetovaće vas da se obratite nekom od postojećih VAS provajdera.
VAS provajder će obezbediti dovoljan broj kratkih kodova i ključnih reči za vašu SMS kampanju, kao i sve potrebne dozvole od strane mobilnih operatera.
Budite kreativni. Za razliku od MMS-a koji pored teksta može da sadrži i neki drugi multimedijalni sadržaj, SMS može da bude prilično ograničen u smislu prikazivanja vaše kreativnosti. Potrebno je da uz pomoć “suvog” teksta prilagodite poruku tako da u svega 160 karaktera:
– dovoljno snažno održite pažnju primaoca poruke tako da je pročita do kraja, pri čemu ćete izbegavati telešop stereotipe marketinških poruka koliko god to možete;
– postignete odgovarajući nivo brand awareness-a;
– targetirajte poruku tako da ona nudi primaocu nešto što je zaista vredno njegove pažnje u tom trenutku;
– i najbitnije od svega, poruka treba da ima neku vrstu poziva na akciju, kao npr. “Pošalji KUPON na 4404 da bi dobio 20% popusta na…” ili “Pozovi 0800/131415 i ostavi svoje podatke operateru ukoliko želiš da…”
Odaberite prave ključne reči. Ključne reči su, kako i sam naziv kaže, ključne. Potrebne su, pre svega, zbog praćenja uspešnosti vaše kampanje, a zatim i zbog same logistike. Na primer, ukoliko imate potrebu da se korisnici prijave za primanje informacija o svim vašim promocijama i akcijama, možete da razervišete ključnu reč kao što je PRIJAVA. U tom slučaju, trebate da definišete i ključnu reč za izlazak korisnika iz vaše baze. Dobri primeri su STOP ili ODJAVA. Ukoliko želite vašem klijentu da poklonite SMS ili MMS kupon za povlašćenu kupovinu, dobra ključna reč bi, recimo, bila KUPON. Napravite sebi spisak ili tabelu sa željenim ključnim rečima, za šta ćete ih koristiti i kako ćete ih pratiti.
Predstavite mobilni program vašim kolegama. Pošto ste već ušli u borbu, imajte na umu da su „prvi borbeni redovi“ upravo vaše kolege koji rade u direktnom kontaktu sa klijentima. Oni su veoma bitna, ako ne i najbitnija karika u lancu vaše SMS marketing kampanje. Džaba vam i dobar partner i fenomenalna ideja i vredne nagrade i kreativna poruka ako vaši prodavci, kasiri, operateri naprave kiks. Oni su ti, koji, pre svega, moraju da daju ispravne odgovore na pitanja od strane vaših potrošača. Pored toga, oni treba da odigraju i značajnu ulogu u procesu motivisanja naizgled nezainteresovanih klijenata, kako bi trebali da uzmu učešće u vašoj kampanji. Radnici na kasama su, ili demotivisani lošim uslovima rada i malom platom, ili usled gužve nemaju vremena da se posvećuju svakom klijentu ponaosob. Potrebno je da menadžment kompanije pronađe način kako će motivisati „prve borbene redove“ u cilju prikupljanja što većeg broja potrošača.
Detaljno analizirajte. Svakodnevno pratite rezultate vaše kampanje. Analizirajte podatke tako da na osnovu tih informacija možete da kreirate ponudu u vidu poruke koja će biti što je moguće više prilagođena u odnosu na potrošačke navike i demografske podatke vaših klijenata.
Dajte vremena vašem mobilnom programu da uspe. Kreiranje baze vaših proverenih potrošača i izgradnja mobilnog marketing programa jedne kompanije je proces koji se nikada ne završava. Što ranije počnete sa njim, to je bolje po vas i vašu kompaniju. Nemojte da očekujete preterano dobre rezultate nakon jedne ili dve nedelje, dajte vremena vašem mobilnom programu da uspe, a vašim potrošačima da se naviknu na inovacije koje ste upravo uveli u svoje poslovanje.

Autor: Aleksandar Petković
Business Development Manager u agenciji
za digitalni marketing Carnation Group
(Twitter: @mblnmrketng i @fivewho, LinkedIn)

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!