today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako da naučite dete da internet koristi na smislen, funkcionalan i bezbedan način?

Prepoznajući potrebe roditelja u današnjem kompleksnom digitalnom okruženju, u okviru programa “Nova pismenost” koji sprovodi Propulsion uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), kreiran je Priručnik medijske pismenosti za roditelje, u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja, koji pruža osnovna znanja o medijskoj, informacionoj i digitalnoj pismenosi i srodnim temama, kao i konkretne savete za roditelje koje će im pomoći da usmere decu da kvalitetno i odgovorno koriste tehnologiju, dolaze do informacija i spoznaje sveta oko sebe, odgovorno i bezbedno.

Vreme koje mladi ljudi provode pred ekranom često je zabrinjavajuća tema za roditelje, jer ispred ekrana deca i omladina često provode više vremena nego u realnom prostoru, kako bi se družili sa prijateljima, zabavili, informisali i učili. Stoga je izazov današnjih roditelja, iako nevidljiv, možda najveći do sada, jer se ponekad čini kao da oni i njihova deca ne žive u istim svetovima.

Istraživanje koje je sproveo Centar za slobodne izbore i demokratiju (CeSID) pokazuje da se 79% mladih u Srbiji informiše preko društvenih mreža, dok influenseri utiču na čak 50% dece od 12 do 14 godina. Zbog toga je važno da pored toga što roditelj brine o tome koliko vremena dete provodi na mreži, usredsredi se i na to kako dete provodi vreme na mreži.

Psihološkinja i jedna od autorki priručnika Ana Mirković kaže da često pričamo o tome koliko nas deca slušaju, a korak bliže rešenju je trenutak u kom će se roditelji posvetiti slušanju svoje dece i razumevanju njihovih potreba: “Priručnik ima za cilj da sruši barijere između roditelja i dece koja odrastaju u digitalnom okruženju i da se oni ponovo razumeju. Kreirali smo ga tako da na jednostavan i jasan način pomogne roditeljima da započnu komunikaciju sa svojom decom na temu medijske pismenosti, internet nasilja, stereotipa, predrasuda i mnogih drugih izuzetno kompleksnih tema koje se najčešće izbegavaju, a veoma su važne kako bi se dete što bolje snašlo u medijskom i digitalnom prostoru koje ga okružuje”.

Ovaj priručnik namenjen je svim roditeljima, tetkama i tečama, ujnama i ujkama, bakama i dekama kako bi se lakše sporazumeli sa decom i na pravi način odgovorili na potrebe svakog mladog ljudskog bića. Takođe, u okviru programa “Nova pismenost” u narednom periodu će za roditelje biti organizovane obuke i susreti prilikom kojih će moći da dobiju odgovore na mnoga lična pitanja i nedoumice na temu odgajanja dece u digitalnom dobu.

Priručnik je dostupan onlajn na sajtu novapismenost.rs.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!