Kako da mašina radi za vas?

Online oglašavanje je dosta evoluiralo u poslednjih par godina, klikovi i prikazi su “roba” koja se sve manje traži ono što je u fokusu jeste krajnji cilj tj. konverzija.

Preduslov za uspešnu optimizaciju kampanja koje konvertuju je da mesto gde se ostvaruje konverzije bude prilagođeno i optimizovano. Ovde je reč o optimizaciji sajta i integraciji sivh potrebnih kodova za praćenje i komunikaciju oglasne platforme sa sajtom.

Početkom prošle godine počeli su da pristižu prvi rezultati testova Google smart ads kampanja. Google je ovaj vid oglašavanja predstavio kao nešto što će doneti značajne pomake u odnosu na dosadašnje display kampanje. Reč je o primeni machine learning-a u online oglašavanju. Pored inicijalnog poešavanja ovakvog tipa kampanje, bitan faktor je i faza učenja. Google mašina prati i analizira ponašanje korisnika i kreira model publike koji za koji postoji najveća verovatnoća da će ostvariti konverziju.

Pored odredišta za plasman oglasa kampanja optimizuje i sam izgled oglasa, analizira i bira oglase sa najboljim učinkom.
Npr. u toku perioda učenja mašina može da uradi i do 20.000 varijacija oglasa kako bi došla do optimalnog rešenja.

Za periog učenja iz prakse se pokazalo da je potrebno oko tri nedelje.
Da bi pokrenuli smart ads kampanju potrebno je da na ads nalogu u poslednjih 30 dana imamo ostvareno bar 50 konverzija preko standardnih display kampanja ili 100 konverzija preko search kampanja.

Kako mašina uči?
Na sledećem primeru možete videti kako je mašina naučila da ostvari maksimalan rezultat.
Reč je o igrici koja je bila popularna na Atariju. Mašina je videla samo ekran i kao gol joj je postavljeno da osvoji što više poena.

Posle 10 minuta treninga mašina je shvatila pravila igre.
Posle 120 minuta igrala je kao ekspert
Posle 240 shvatila je da će ostvariti najbolji efekat ako prokopa tunel u levom ćošku u ubaci u njega lopticu.

Da li će mašina zameniti čoveka?
Zapravo pravo pitanje je koliko je ostalo prostora za “čoveka” svemu ovome.
Poslednjih godina nam Google i Facebook sve glasnije šalju poruke kako i na koji način da optimizujemo kampanje, website, sadržaj koji promovišemo, da li je kreativa u skladu sa politikom oglašavanja…

Primenu veštačke inteligencije i “pamet” mašine smo prvo iskusuli kao klijenti.
Facebook je dosta ranije krenuo sa analizom sadržaja tekstova objava, pa je post koji promoviše “bele kožne patike” bio rasistički, a na Google search-u ključna reč “patika” bila penalizivana zbog toga što na mađarskom ima značenje: “apoteka”.

Sve ovo nam se dešavalo zato što mašina nije imala informaciju o tome i da li je nešto u skladu sa politikom oglašavanja ili ne. I danas nam se dešavalju slične stvari ali dosta ređe – mašina je “pametnija” (naučil smo je).

Sledeći korak je bila podrška, koja se na Facebook-u skoro u potpunosti prebacila na chatbot-a, koji dosta toga može da reši.

U budućnosti možemo očekivati smanjenje angažovanja ljudskih resursa na operativnom nivou prilikom kreiranja kampanja i postavljanja oglasa, ali i dosta više analiza. Pored svih prednosti primene machine learning-a u online oglašavanju ovo je ipak samo jedno od poboljšanja i deo mnogo veće slagalice.

I dalje će kupcima biti bitno šta dobijaju za svoj novac i kom brendu će ukazati poverenje. Zadatak machine learning-a jeste da nam pomogne da lakše i brže dođemo do potrošača čije potrebe možemo da zadovoljimo.

Više o ovoj temi razgovaraćemo na forumu IZAZOV 2019 koji se održava 25. i 26. marta u hotelu Hyatt Regency u Beogradu.

Autor teksta: Branko Rodić, Google certified individual i vođa Google partnership programa, Homepage


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari