Kada su u pitanju nove tehnologije i inovacije u svetu društvenih mreža, čini se da Facebook uvek ide korak ispred konkurencije. Njihova poslednja kreacija koju su nam predstavili je Facebook Immersive Canvas post.
Postoji sličan proizvod koji je globalno pušten u aprilu, a koji nosi me Instant Articles. Ovo je prilično sofisticiran način da Facebook drži saobraćaj u svom dvorištu i tako, malo izokola, saopšti publisherima, a i onima koji se kunu u websajt, da se okrenu Facebooku i porade na svom prisustvu. Što se tiče Instant Articlesa, mnogi ga već koriste u značajnoj meri, poput Mashable. Dobro, oni su bili privilegovani od strane Facebooka da testiraju novi format. Kako je Instant Articles složenija struktura, koja zahteva i developing, Facebook nam donosi Canvas, što mu dođe verzija Instant Articlesa za siromašne i dodelio mu kratko ime Instant Ads (više se uklapa u reklamu, nego članak).
Šta je, u stvari, Canvas?
Facebook je ponudio Canvas kao novu vrstu reklamnog prostora za brendove, gde će moći da prikažu svoje proizvode ili usluge u formi storytellinga. To je interaktivno, full screen iskustvo koje daje mogućnost oglašivačima, brendovima ili agencijama, da pokažu kompaniju (brend) iz najboljeg ugla i koje im pruža mogućnost da kroz različite formate prikažu najbolje od onoga što imaju da ponude. Ovaj format oglašavanja, svakako, dovodi do većeg engagementa, boljeg odziva i u krajnjoj liniji, uvećanja profita. Eto vam prvi razlog da poradite na ovom formatu.
Šta izdvaja Canvas od drugih formata?
Za razliku od drugih formata, Canvas vam dopušta da izgradite pravi mikro svet sa različitim medijima koji su vam dostupni. Što je najbolje, klikom na post, ne čekate očitavanje sajta (koje zna da, često, ubije u pojam), već se vaš mikro svet otvara u deliću sekunde.To je, u stvari, skup više komponenti i slojeva formata, od call to action dugmeta, preko carousela, fotki, tekstualnih blokova i video klipova, koji svi zajedno kreiraju multimedijalno, impresivno iskustvo. Do sada ste morali da birate i pravite više formata preko kojih ste promovisali brend. Sada sve to možete napraviti uz pomoć jednog alata i pružiti fanovima posebno iskustvo.
A sad malo o brojevima…
Tim koji je radio na ovom projektu, zabeležio je fantastične rezultate:
- Prosečno vreme zadržavanja 135.56 sec – 173.95 sec
- Prosečni pregledi kompletnog sadržaja (slike, tekst, video) 66.4% – 71.9%
- 30% viši CTR u odnosu na ostale reklamne formate tokom iste kampanje na Facebooku
- 10% viši engagement rate u proseku u odnosu na ostale formate
- 37% viši broj konverzija u odnosu na ostale formate (što mislim da sve nas najviše zanima)
Sve ovo pokazuje da novi format oglašavanja, a pre svega komunikacije, može značajno da popravi uspeh vašeg brenda ili brenda kojeg predstavljate, ako je agencija u pitanje i donese više para, što je na kraju dana ono što je bitno. Kako god gledate na Canvas, on je moćan skup više oglasnih formata preko kojih dolazite do fanova. I što je najbolje, sve je složeno na jednom mestu. Veoma je lak za rad, visoko editabilan i privlačan fanovima.
I na kraju, metrike ne lažu. Ovo je definitivno sadašnjost i budućnost komunikacije i interaktivnog oglašavanja.
Ceo tekst pročitajte OVDE.
Autor teksta: Vladimir Ćuk, Media Manager, Pioniri Media