Kako brendovi mogu biti zanimljiviji na Facebooku i Instagramu?

Glavna misija brendova bi trebalo da bude napuštanje komfort zone, a kako bi to uradili, potrebno je da predvide rizike i sagledaju benefite. Za uspeh je najbitnije osluškivanje publike i svest da hrabriji koraci mogu doneti velike rezultate koji će podići standarde u marketinškoj industriji.

Društvene mreže su u početku bile kanal koji nije bio namenjen brendovima, već pojedincima odnosno potrošačima koji su reklame konzumirali daleko od računara. Međutim, razvojem Facebooka i Instagrama, brendovi dobijaju sve više prostora na ovim mrežama, a za svoje mesto ,,pod Suncem” uvek se izbore oni koji su korak ispred drugih i nastoje da budu za nijansu bolji, zanimljiviji i više engaging od konkurencije.

Ovo su neki od načina na koje se možete razlikovati od konkurencije i dodatno povezati sa svojom ciljnom grupom na Facebooku i Instagramu:

Deljenje sadržaja koji pratioci podele sa brendom
User generated content (UGC) je najvredniji sadržaj koji ćete ikada imati, a njegovo deljenje može doneti samo bonus poene brendu. Međutim, puko deljenje ovakvog sadržaja nije dovoljno već je potrebno učiniti taj jedan ,,extra mile” za pratioca. Na primer, na Instagramu organizovati aktivaciju gde će ostali pratioci rekreirati fotografiju u kojoj nas je pratilac označio. Na ovaj način se menja i percepcija o brendu, a on je u bližem kontaktu sa svojim potrošačima jer vrednuje sadržaj koji oni plasiraju.

Korišćenje Facebook i Instagram Live opcije
Ove opcije možda nisu novitet, ali su svakako jedan od načina da budete aktuelni i prisutni. Postoji veliki broj platformi uz pomoć kojih možete na Facebooku organizovati live kviz, anketu kao i odbrojavanje do početka nekog događaja ili do isticanja popusta na vaše proizvode. Ovakav vid postova često može imati i do 20 puta više reakcija i komentara.

Inovativni formati objava
Danas, Facebook i Instagram nude veliki broj načina na koji možete predstaviti svoj brend i proizvod. Ono što vas može razlikovati od konkurencije jesu inovativni formati objava koji dovode do većeg organskog reacha i engagementa. Neki od ovih formata su 3D optička iluzija, album zanimljivosti ili format izdužene fotografije.

Praćenje i implementiranje aktuelnih tema u kalendar objava
Ono što će vaš brend održati „svežim” svakako jeste i oslanjanje na aktuelne teme koje su relevantne ciljnoj grupi i kreiranje postova na osnovu toga. Na primer, ukoliko ste brend iz pivske industrije koji prati mlađa, punoletna, ciljna grupa (18-30), možete iskoristiti ”bottlecap challenge” kao inspiraciju za objavu i na taj način ostati aktuelni i bliski interesovanjima svoje ciljne grupe. Naravno, svaki brend mora na samom početku da zauzme stav i da se ne prilagođava baš svakoj aktuelnosti, već da neke kritički sagleda i eventualno odbaci ukoliko se ne poklapaju sa postavljenom strategijom.

Social media takeover
Social media takeover odnosno preuzimanje profila od strane infuensera može doneti pozitivne rezultate vašem brendu. Sa jedne strane ćete osvežiti stranicu novim sadržajem, a sa druge strane ćete dobiti bonus poene jer ste angažovali influesera koji oslikava vrednosti vašeg brenda. Međutim, zašto vaš profil ne bi preuzeli pratioci? Na ovaj način ćete pokazati koliko vrednujete svoje potrošače i izvući dobar insight o tome šta je vašoj ciljnoj grupi najzanimljivije.

S obzirom na to da se svet društvenih mreža neprestano menja, važno je pratiti te promene, ali svakako ostati dosledan vrednostima brenda, ne zaboravljajući pritom na potrošače. Najvažnije je dobro istražiti ko su naši pratioci i u skladu sa tim graditi konzistentnu social media strategiju koja će na duže staze dovesti do stabilne baze fanova i povećanja engagementa uz kreiranje viralnog efekta kome svaki brend teži.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Emilija Kovačević, Social Media Manager, agencija Degordian Srbija


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari