today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako brendovi koriste virtuelnu stvarnost?

Virtuelna stvarnost više nije futuristički novitet već nova visoko interaktivna medijska platforma. Brendovi koji su spremni zakoračiti u svet virtuelne stvarnosti u mogućnosti su proizvesti snažnu povezanost s brendom kroz interaktivna iskustva.

Zašto su VR kampanje uspešne?
VR može otkloniti probleme koje marketingaši ponekad imaju s engagementom i awarenessom iz razloga jer je platforma:

  • Interaktivna – korisnici koje nosi VR headset su potpuno uronjeni u sadržaj što znači manje distrakcija i veći fokus na poruku koju šaljemo.
  • Primamljiva – intezitet VR iskustva je puno veći od tradicionalnih medija te izaziva snažne emocije kod korisnika koje su povezane sa stvarnim promenama u ponašanju.
  • Pamtljiva – naši mozgovi su građeni da povezuju događaje s lokacijama što znači da VR iskustva kod publike ostavljaju snažniji trag u pamćenju.
  • Novitet – visok interes javnosti i medija za VR osigurava brendovima medijski prostor.

Naravno, postoje razni načini korišćenja tehnologije VR-a. Agencija Komunikacijski laboratorij identifikovala je tri glavna načina kako brandovi koriste VR i izdvojili primere za svaki:

1. In-store
Jedan od najlakših načina da korisnici ostvare interakciju s vašim brendom u virtualnoj stvarnosti. Na prodajnom mestu ili eventu gde su već ostvarili povezanost s brendom, dodajte im VR headset i priuštite im iskustvo koje će još dugo ostati u njihovom pamćenju.

Jedna od prvih in-store VR kampanja. Topshop je u svojoj najvećoj londonskoj trgovini kreirao iskustvo modne revije iz prvih redova. Stotine fanova je posetilo pop-up prostor što je Topshop-u osiguralo sjajnu vidljivost i dokazalo da VR ne mora biti samo za geekove.

Uz pomoć VR-a, posetioci Thomas Cooka mogli su otići na virtuelni odmor. Korisnici su dobili priliku da se provozaju helikopterom iznad Manhattana, posete piramide u Egiptu ili prošetaju OCBC-om u Singapuru. Posetioci su mogli i skinuti aplikaciju i tako iskusiti virtuelni odmor u udobnosti svog doma.

Učesnici Merrell (trgovina obućom) VR iskustva nazvanog Trailscape podstaknuli su na hodanje. Nakon što su obukli novu liniju cipela za planinarenje i VR opremu zaputili su se na opasnu planinsku šetnju s uskim prolazima i klimavim mostovima. Kampanja iz 2015. bila je prvi komercijalni primer šetnje VR-om.

2. Stavljanje VR-a u ruke korisnika
Kako uveriti ljude bez VR headseta pogledaju vaše VR iskustvo? Jednostavno, dajte im pribor.
McDonald’s u Švedskoj je prodao limitirani broj “Happy Goggles-a”. Reč je o Happy Meal kutijama koje se mogu pretvoriti u VR headset sličan Google cardboardu. Leće su bile deo paketa a deca su morala imati svoj smartphone da pristupe igrici.

Upravo iz razloga jer su kartonski VR setovi, napravljeni od kartona možemo očekivati da ih vidimo integrisane u razne vrste packaginga.

Više od milion pretplatnika na štampano izdanje dočekalo je iznenađenje unutar svog primerka New York Timesa. Ovaj izdavački gigant poslao je poštom Google Cardboard setove svojim pretplatnicima, kako bi najavili novu VR mobilnu aplikaciju.

3. DSU (donesi svoj uređaj)
Trošak Google Cardboard setova je skoro zanemariv, a YouTube i Facebook sada imaju podršku za 360 video materijale. Recimo da je naša publika visoko tehnološki orijentirana i uključena u naš sadržaj. Možemo li pretpostaviti da većina ima VR uređaj ili je voljna napraviti malu investiciju i kupiti isti ako im ponudimo sadržaj visokog kvaliteta?

Ove kompanije su zaigrale tu kartu… Discovery Chanel – postojećim fanovima su ponudili ekskluzivan sadržaj iz emisija u 360 formatu.

Volvo – Volvo VR aplikacija pruža potencijalnim kupcima mogućnost da sednu iza upravljača XC90.

Definitivno postoji velika prilika za kompanije da iskoriste virtuelnu stvarnost kao alat povezivanja s brendom. Kompanije koje iskoriste VR tehnologiju sada se mogu pozicionirati na tržištu kao “early adopters” i generisati pozitivan PR, dok kroz godinu dana VR može postati mainstream.

Autor teksta: Vanja Klopotan, Komunikacijski laboratorij

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!