Kako ASAP od brief?

Dobar brief je pola posla. Bez obzira da li ga šalje klijent ili Account Manager ili se od nekog iz tima očekuje da prosledi brief dizajneru, jako je važno da to bude nešto opširnije od jedne rečenice u telu mejla, čiju trećinu zauzima skraćenica ASAP u caps lock-u.

Account Manager-i su ljudi koji stoje u prvim borbenim linijama i u direktnoj su komunikaciji sa klijentima. Njima telefon zvoni i posle 17h, ponekad i subotom ili nedeljom, jer je klijentu potrebna podrška.

Balansiraju informacijama, tuđim raspoloženjem, predviđenim i nepredviđenim situacijama.

Oni moraju da znaju šta je zadatak pre svih ostalih u timu, a najčešće pored balansiranja između ostatka tima i klijenta moraju da razmišljaju o brojkama i obave previše telefonskih razgovora dok pridržavajući ramenom telefon, kuckaju mejlove.

Pored multitaskinga i veštine za rešavanje problema, još jedna osobina koju dobar Account poseduje je: Strpljenje.

Strpljenje u radu sa klijentima, strpljenje u radu sa timom, šefovima i svim ostalim ljudima sa kojima su svakodnevno u komunikaciji, a mnogo ih je.

Zato je neophodno da meditiraju… Šalim se. Ali nije isključeno da tajno odlaze na jogu ili imaju kompilaciju umirujućih melodija koje puštaju pred spavanje.

Nije retkost da je potrebno nešto uraditi danas za danas, ali onda bi bilo od velike pomoći da se to objasni sažeto, kako bismo svi zajedno što pre obavili posao.

Nekad prepreku predstavlja kada Account tokom dugogodišnje saradnje sa nekim klijentom, previše upozna brend i strategiju i počinje da podrazumeva stvari i očekuje da i ljudi iz ostalih timova, koji možda ne rade sa tim klijentom, znaju isto to. Tu najčešće stradaju dizajneri, kojima se servira skoro gotova priča i od kojih se očekuje da odrade posao. Slična situacija ume da bude i sa kopirajterima kojima se ne objasni šta se traži od njih.

Vizuelna rešenja se koriste da obore s nogu odmah i da nastave da stvaraju vezu poverenja sa kupcima, a da biste to postigli potreban vam je dizajner koji će svaki put da pita: “A gde je tu brief?”  I da pokušati da izvuče sve neophodne informacije, kako bi napravio bolje rešenje.

Tajna dobrog Account-a je da, pored toga što dolazi do dizajenrovog stola naoružan keksićima i čokoladom, zapravo napiše precizan brief i svi srećni, zadovoljni, sa dovoljnom dozom dopamina.

Na kraju, ali ne i najmanje bitno, značenje skraćenice “ASAP” je “As Soon as Posssible”, odnosno “što pre je moguće” i najčešće zahtevi i jesu takvi, ali ono što mi možemo da uradimo je da se potrudimo da rešenja ne izgledaju tako.

Zato je važno da ako ste na poziciji Account Manager-a, na pitanje “A gde je tu brief?” pošaljete brief. Pravi brief, ne samo skraćenicu ASAP.

Autor teksta: Ana Mitrović, Junior Copywriter, SIVO


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari