today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kakav je potrošač budućnosti?

Kompanije su pred velikim izazovom, prosečan potrošač budućnosti je oprezan, kritički nastrojen i ekološki osvešćen. Voli da uživa u onome za šta je izdvojio novac, i ume da prepozna kvalitet. Ako se jednom „opeče“ i donese pogrešnu odluku prilikom kupovine, dobre su šanse da se to naredni put neće dogoditi. Od proizvoda se očekuje da u što većoj meri odgovori potrošačevim potrebama, da bude jednostavan, da ga oduševi i obraduje, neki su od rezultata istraživanja agencije GfK.
Živimo u potrošačkom društvu, u kome je kupovina odavno glavni imperativ, a želje i potrebe potrošača postaju sve istančanije. Haotični tempo života diktira drugačije trendove potrošnje i drugačije životne stilove. U Srbiji, gde je stopa zaposlenosti na istorijskom minimumu, i čiji građani se bore sa posledicama ekonomske krize, kupovna moć stanovnika je i dalje na relativno niskom nivou. S druge strane, svedoci smo svakodnevnog tehnološkog napretka, dok internet postaje sastavni deo svakodnevnice. Suočeni sa takvim okolnostima, kupujemo ono što nam je potrebno i neophodno, ali samim tim imamo veća očekivanja od proizvoda. Ukoliko se ispostavi da ne ispunjava naša očekivanja, lako ćemo mu naći zamenu. Potrošača budućnosti treba posmatrati u novom svetlu, i treba drugačije vrednovati njegove potrebe.
GfK je na svojoj tradicionalnoj konferenciji povodom desetogodišnjeg poslovanja firme u Srbiji, na osnovu istraživanja, predstavio pet preovlađujućih trendova u ponašanju i životu potrošača budućnosti. Dom je i dalje centralno mesto za odmor, i napajanje pozitivnim vibracijama. Kod građana se budi svest o važnosti zaštite životne sredine (što je jako važno imajući u vidu da je taj trend odavno zaživeo u razvijenim evropskim zemljama). Kod proizvoda se najviše ceni jednostavnost, mogućnost da odgovori potrebama kupaca, i to upravo na način kako njemu odgovara i onda kada mu odgovara kao i faktor iznenađenja.

Ispunjavanje potreba kupca kao imperativ –„Hoću sve, i hoću sve odmah!“
U prilog ovoj tezi govori statistika. Više od polovine ispitanika kaže da je važno da uvek budu dostupni, gde god se nalazili. Samim tim, nije iznenađujuće što isto očekuju i od kanala prodaje, imajući u vidu podatak da čak 66% ljudi ima potrebu da im prodavnice i usluge koje koriste budu dostupne u svako doba. Čak je polovina spremna da plati više za proizvode koji im čine život lakšim. Proizvođači koji se prilagođavaju ovom trendu „opipavajući puls tržišta“ poboljšavaju i specijalizuju svoje proizvode, namenjujući ih određenim ciljnim grupama, a kanali prodaje produžuju radno vreme radnim danima i vikendom, kako bi svojim mušterijama bili što dostupniji. U skladu sa logikom potrošačkog društva, ljudi uživaju u kupovini koja im omogućava da se izbore sa svakodnevnim pritiscima koje nameće savremeno društvo i tim putem se oslobađaju stresa. Za skoro polovinu ispitanika (48%) kupovina predstavlja zadovoljstvo.
Imajući u vidu ovakav trend kod potrošača, imperativ za proizvođače i pružaoce usluga treba da bude rad na daljem usavršavanju i specijalizaciji proizvoda i usluga, da budu dostupni baš onda kad potrošaču to odgovara i to na način kako mu odgovara, razvijanju pogodnosti koje omogućavaju da se lakše nose sa svakodnevnim pritiscima.

Jednostavnost
Ispostavilo se da je mnogi potrošači najviše cene. Više od 50% ljudi uvek traži način da svoj život učini što jednostavnijim, dok 66% tvrdi da im manjak izbora olakšava donošenje odluka prilikom kupovine. Čak 7 od 10 njih misli da je jednostavnost bitna vrednost.
Dobri primeri ovih proizvoda su oni koji pojednostavljuju pripremu i upotrebu a time i štede vreme za isti efekat. Kao potrošači svi smo bar ponekad kupili kafu 3u1, 2u1, napravili tortu čiji se svi sastojci nalaze u jednom pakovanju. Dobra ilustracija može biti i smartphone koji objedinjuje funkcije mobilnog telefona, računara, foto aparata, muzičkog plejera i drugo.
Proizvođači i pružaoci usluga prilikom formiranja ponude treba i nadalje da imaju u vidu da ona bude što jednostavnija za razumevanje i korišćenje. Takođe, preporučljivo je izbegavati prenatrpanost (naročito na Web-u), ali i u drugim medijima (štampanim, televiziji i drugim formatima) i uopšte u svakoj komunikaciji (npr. na pakovanju proizvoda). Posedovanjem baze svojih kupaca i njihovim dobrim poznavanjem, maloprodajni lanci ili banke/osiguravajuće kuće mogu da ponude svojim korisnicima tačno one proizvode/ usluge za koje iz dotadašnje saradnje znaju da su za njih zainteresovani. Time pokazuju da poznaju i poštuju svog kupca, da znaju koje su njihove potrebe i brinu o svojim klijentima.

Kućno utočište
Usled turbulencije koju donosi vreme u kome živimo, 71% stanovnika vidi svoj dom kao zonu privatnosti, gde može da se opusti i „pobegne od svega“, a 6 od 10 njih smatra da njihov dom predstavlja odraz njihove ličnosti i svega što cene u životu. Više od polovine uživa da provodi dosta slobodnog vremena kod kuće. Analiza ovih podataka navodi na zaključak da treba učiniti sve da se kod potrošača pojača doživljaj „kućnog utočišta“. Potrebno je omogućiti im da proizvodu daju lični pečat, i u njemu uživaju u kući kao da su u restoranu, kafiću i slično. Da li ste skoro bili kod prijateljice koja vam je spremila vašu omiljenu mocca kafu iz svog novog aparata a vi ste se za trenutak osetili kao u bašti kafića koga redovno posećujete?

Ekološka svest
Kod stanovnika Srbije primećuje se trend buđenja svesti o važnosti zaštite životne sredine, čak ¾ ljudi misli da brendovi i kompanije treba da brinu o životnoj sredini, a 6 od 10 njih govori o ovom problemu, dok je pre dve godine to činilo tri puta manje ispitanika. Povećao se i broj onih koji su bar jednom u životu reciklirali (sa 8% 2009. na čak 37%), dok je petina gradjana Srbije volontirala u ekološkim aktivnostima (2009. je to činilo samo 2%). Sa stanovišta proizvođača, treba razmišljati o mudroj upotrebi termina „zeleno“ „eko“ „ekološki“ „organsko“ i naglasiti sve „prirodne“ aspekte proizvoda. Poreklo proizvoda i njegove sastojke treba učiniti poznatim u što većoj meri.
Srbija raspolaže velikim potencijalima u oblasti poljoprivrede i stočarstva, s obzirom na velike površine plodnog i nezagađenog zemljišta. Ukoliko se moderna tehnologija bude koristila na pravi način, mogla bi se obezbediti poljoprivredna dobra za izvoz, s posebnim naglaskom na organske proizvode.

Učinite da Vaši potrošači budu zadovoljni – oduševite ih!
Iako je produžena ekonomska kriza u toku, i uprkos potrebi da se uštedi, stanovnici u Srbiji ne žele da se odreknu svog „trenutka zadovoljstva i uživanja“. Po tradiciji hedonisti i veseljaci, visoko cene zabavu, i čak 1 od 2 ispitanika tvrdi da mu je ona veoma važna. Za 67% ljudi je zadovoljstvo veoma bitna kategorija, i čak ¾ njih visoko vrednuje uživanje u životu i tvrdi da bi izabrala alternativu ako nije zadovoljna proizvodom ili uslugom. Zato proizvođači treba da budu na oprezu i da ispunjavaju sva svoja obećanja, odnosno da ne obećavaju ono što ne mogu da ispune, u suprotnom, lako će biti zamenjeni. Nikada do sad toliko informacija, fotografija, video-materijala nije bilo dostupno kao danas u „virtuelnom prostoru“. Na brojnim forumima i diskusionim grupama potrošači raspravljaju o kvalitetu proizvoda, savetuju i preporučuju jedni drugima šta kupiti, a šta izbegavati. Važno je da se potrošač oseća posebnim, i dobro je bar ponekad nasmejati ga.

Metodologija
Roper Reports Worldwide 2010-2011 je studija životnih stilova na populaciji 15+ godina u svakoj od 26 zemalja u kojima se sprovodi. Veličina uzorka od zemlje do zemlje varira od 1000 do 1500 ljudi. U nekim zemljama uzorak je reprezentativan za urbanu populaciju, dok je u drugim nacionalno reprezentativan, među ovim zemljama je i Srbija. Takođe u zavisnosti od zemlje, negde se istraživanje sprovodi on-line metodologijom, dok je Srbija među zemljama gde se istraživanje sprovodi f2f.

Za više informacija posetite www.gfk.com ili pratite GfK na Twitter-u: www.twitter.com/gfk_group.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!