today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kafu mi, draga, naplati

Kažu, there is no such thing as a free lunch. Izgleda, međutim, da postoji nešto što bi se moglo nazvati besplatnom, a neverovatno efikasnom reklamom.

Kada je pre nekoliko nedelja prikazana četvrta epizoda dugoočekivane poslednje sezone „Igre prestola“, svet nije pričao samo o zmajevima i velikim šokantnim obrtima, nego i o papirnoj čaši za kafu – i to čaši iz Starbaksa! Pošto se radi o seriji iz žanra epske fantastiku čija se radnja odigrava u nedefinisano dalekoj prošlosti, jasno je zašto su svi bili iznenađeni da vide čašu najpopularnijeg brenda kafe na svetu ispred Deneris Targarijen.

Uz bezbroj mimova koji su nekima bili zabavniji nego sama sezona, pokrenula se i velika debata o tome da li je u pitanju produkcijska greška ili je Starbaks zaista plasirao proizvod u najgledanijem spektaklu današnjice. HBO se brzo oglasio i situaciju nazvao greškom – zahtevna produkcija i 55 noćnih snimanja prethodne epizode samo su neki od razloga navedenih kako bi se opravdao gaf. Ispostavilo se da čaša pripada lokalnom ketering servisu, ali bilo je kasno, Starbaks je igrom slučaja dobio najbolju reklamu na svetu!


„Neslučajni“ product placement nije novina u svetu filmske i televizijske produkcije. Kada već pričamo o Starbaksu, najbolji primer je film „Stigla vam je pošta“. Već je naslov filma reklama za AOL koji se često spominje u dijalozima. Starbaks je ipak odneo apsolutnu pobedu. Pogledajte klip ispod i videćete scenu koja ne samo da se odvija u Starbaks kafeteriji, već Tom Henks kao narator nabraja kompletan meni i završava sa „For only $2.95, get not just a cup of coffee but an absolutely defining sense of self” – genijalno!

Starbaks nije, naravno, jedini.

Svi znamo za kultni klasik “Matrix”, ali da li se sećate da je Neo imao priliku da uđe u “Matrix” baš uz pomoć Nokia telefona? Kada je “Matrix” izašao 1999. godine, Nokia je lansirala prvi telefon za surfovanje internetom. Tako su se kockice sklopile, ugovori potpisali, pa je Neo upravo taj telefon iskoristio kako bi ušao u digitalni svet Matrixa. Film je postao veliki hit, pa tako i telefon. Prošle godine je opet pušten u proizvodnju, na oduševljenje fanova.

Naravno, plasiranje proizvoda treba i može biti suptilnije. Iako jako nametljiv marketinški pristup, cilj mu je da primarno utiče na našu podsvest. Nakon nekog vremena, dobijenu informaciju ćemo povezati sa pozitivnim emocijama koje nam gledani sadržaj pruža. Tu kao sjajan primer uzimamo seriju “Seks i grad” – raj za brendove. Žene, širom sveta su želele da budu kao Keri, Samanta, Šarlot i Miranda, tako da je njihov uticaj bio sjajna podloga za sjajnu reklamu. Sigurni smo da je Keri zaslužna za pola zarade kompanije “Manolo Blanik”.

Autor teksta: Boban Zlatanović, Community manager, LUNA TBWA Beograd

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,73 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!