Kada ste mali mnogo znači da vas pogura neko malo veći – ovako priču započinje Emina Ciljević, direktorka firme Kolašinac, koja se bavi distibucijom konzumnih jaja, a od skoro i proizodnjom bezglutenskih proizvoda, kao što su palente i grisine. Emina je jedna od žena preduzetnica koje će svoje proizvode od 2. oktobra potrošačima ponuditi u Lidl prodavnicama, u toku trajanja tematske nedelje namenjene projektu Snažne.Hrabre.Važne, koji Lidl sprovodi već drugu godinu zaredom sa ciljem podrške ženskom preduzetništvu.
“Žene preduzetnice se susreću sa mnogo izazova, pa je samim tim i odluka o ulasku u preduzetništvo za nas otežana. Ipak, ako voliš posao kojim se baviš i veruješ u ideju svog brenda osmeh i uspeh su zagarantovani”, kaže Emina Ciljević.
“Kolašinac” postoji od 2003. godine, ali tek pre dve godine došli su na ideju da proizvode inovativne proizvode, dok je ideja o bezglutenskim grisinama i palentama došla sasvim spontano. U njihovom slučaju se brzo pokazalo da kada ljudima govoriš o svom biznisu, ili iskoristiš ideju koja je tebi prvo promogla da neki izazov rešiš, potencijalno imaš recept za uspeh u rukama. To kaže Emina, jer je ideja za bezglutenske grisine došla od saradnje sa saradnikom njenog bivšeg kolege, a za palente iz ličnog iskustva, jer njena beba, kojoj je polako uvodila čvrstu hranu nije htela da jede ništa zeleno, pa se dosetila da iz proizvodnje donese sušeni spanać i doda u njene kašice. Ove situacije i inspiracija iz porodice u kombinaciji sa potrebom tržišta za bezglutenskim brašnima rezultirala je širenjem Kolašinac asortimana i na palente.
Kada govori o ženskom preduzetništvu, Emina kaže da su izazovi brojni, ali veruje da su samopouzdanje i ljubav prema onome čime se baviš preduslov da razviješ uspešan biznis. Ideja o tome da možeš napraviti nešto što će za tvoju porodicu u budućim generacijama ostaviti trag i dati smisao “celom ludilu”, kroz koje neretko preduzetnici prolaze, za nju je poseban motiv da uporno i vredno radi na razvoju svog biznisa. Dodatno, kao preduzetnica i mama žonglira sa radnim obavezama i domaćim zadacima, simpatijama, boginjama, organizacijom druženja i brigom o decu – to je kombinacija koja definitivno učini da uveče legne umorna, ali srećna, jer zna da je korak bliže svom cilju.
Na pitanje o očekivanjima od projekta Snažne.Hrabre.Važne, Emina ističe da kada ste mali, mnogo znači kada vas pogura neko malo veći. Kaže da joj je saradnja sa Lidlom možda najviše važna zbog promocije i dostupnosti proizvoda širom Srbije, ali joj je, takođe, značajno i iskustvo saradnje sa velikom kompanijom koja ima precizno definisane procese i sisteme. To ih je, kako kaže, dodatno osnažilo da razumeju potrebe, tržište i načine na koji procesi nabavke, kontrole kvaliteta, sertifikacije, pa na kraju dana i prodaje, funkcionišu.
*Tekst je prvobitno objavljen u trećem izdanju Marketing mreža magazina