Možda vam se u prvi mah čini da je pitanje iz naslova jednako kao kada bi vas neko upitao kada je pravo vreme za brak, međutim, vreme je kod oglašavanja ipak veoma bitan činilac. Ako ste očekivali nekakav odgovor poput “u februaru između 21 sat i ponoći”, nećete ga dobiti, ali ćemo vam pomoći da dođete do saznanja kada je za vašu kompaniju, brend ili uslugu oglašavanje najefikasnije.
Na početku, važno je napraviti razliku između online oglašavanja u celini i oglašavanja na društvenim mrežama koje čine velik deo online oglašavanja. U online oglašavanje spada mnogo toga – baneri na različitim web stranicama, blogovima, portalima, ali i content marketinški tekstovi. Oglašavanje na društvenim mrežama jasno je pak samo po sebi.
Ko ste vi i što nudite?
To je prvo pitanje koje treba da postavite kako biste se približili našem odgovoru iz naslova. Ako se vaša kompanija bavi balonima i sitnicama za zabave, za vas su najbolja razdoblja ona oko božićnih i novogodišnjih praznika, verskih događanja, ali ipak ne treba zanemariti ni ostatak godine kada su mnogi rođendani i druge prigode. Bitni su oni datumi kada svi troše više, žele više, istražuju po Googleu, stoga je tada i najbolje uložiti u online oglašavanje.
Ako ste banka ili neka financijska kompanija, zavisno o svom proizvodu treba da proceniti kada su ljudi najviše zainteresovani za ono što nudite. U tom segmentu Google vam može biti od velike pomoći. Keyword search omogućava da pogledate u kojim mesecima ljudi na Googleu pretražuju ključne reči koje vas zanimaju, na primer, stambeni krediti, ulaganje u fondove i sl. Na temelju tih informacija videćete kada je najbolje pokrenuti određenu kampanju kako biste zainteresivali što više ciljanih grupa.
Vodite računa o kriznim situacijama
Više se puta dogodilo da su kompanije, ne vodeći računa o pravom trenutku za lansiranje svojih oglasa, pokazale poprilično neznanje u mnogim kriznim situacijama. Na primer, kada izađe vest da je više od stotinu ljudi poginulo u avionskoj nesreći, to nikako nije dobar trenutak da pokrenete online oglase za svoju aviokompaniju, a ako ste ih već pokrenuli, brzo ih morate stopirati.
Tako pokazujete empatiju, pokazujete da vam profit nije na prvom mestu te da se brinete o svojim potrošačima i korisnicima usluga. Oglašavanje je dinamično pa svaki dan treba pratiti aktuelnosti, potrošnju i vesti kako se ne biste doveli u nepotrebnu kriznu situaciju i postali „hejt“ meta na društvenim mrežama.
Šta kada su odmori i praznici?
Poznato je da se tokom odmora i praznika ljudi vole opustiti u krugu ljudi koji su im bliski i ne provode toliko mnogo vremena online. Ipak, teško ćete pogoditi kada je ko od vaših ciljanih korisnika prisutan, a kada ne. Međutim, ako vaša kompanija nudi nešto što je korisno na odmoru ili će biti korisno nakon odmora, i takva razdoblja svakako treba znati iskoristiti.
Ne zaboravimo da danas ljudi svoje online vreme većinom provode na mobitnim uređajima, stoga će zasigurno primetiti ono što im nudite ako ste pogodili da im upravo to treba, bili oni na odmoru, vikendu, bio praznik ili radni dan.
Napravite plan i rasporedite budžet
Ono što će vam sigurno pomoći je plan oglašavanja u idućih godinu dana ili šest meseci. Popišite bitne datume za koje procenite da će tada ljudi biti zainteresovani za vašu kompaniju, brend ili uslugu te na osnovu toga rasporedite i budžet. Predlažemo da uvek napravite malu rezervu jer nikada ne znate šta godina nosi i šta će biti dobra prilika za oglašavanje.
Izvor i foto: Jasno&Glasno