Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Kad već imate ideju, još je malo preobrnite!

Pere Quintana, direktor digitalnog marketinga u Desigualu, specijalno za Marketing mrežu govori kako zadržati kreativnost uprkos niskim budžetima za oglašavanje, da li je moguće pozicionirati brend bez kreativnog marketinga i koliko marketing može pomoći prodaji proizvoda niskog kvaliteta.

Kako zadržati kreativnost uprkos niskim budžetima za oglašavanje?
Ako imate nizak budžet, najviše što možete da učinite je da utvrdite šta je relevantno za javnost i ako je relevantno za nju, biće relevantno i za medije jer mediji moraju da izveštavaju o onome što je relevantno za javnost, da bi i sami bili relevantni. A to važi i u slučaju da imate dovoljno novca za zakup medijskog prostora. U svakom slučaju relevantne kampanje imaju veći efekat. Najveći izazov je naravno stvoriti zaista relevantne sadržaje, ponekad je kreativnost u novoj ideji, a ponekad u kreativnom načinu razvoja stare ideje. Bez obzira na to kako dođete do kampanje, mora da bude relevantna i da budi emocije. I nikada ne zaboravite – kad već imate ideju, još je malo preobrnite.

Koje su najnovije medijske i oglašivačke strategije i trendovi?
Mislim da se vraćamo nazad jednostavnosti. U prvoj deceniji su svi novi digitalni mediji ponudili nove i interaktivne načine da ispričaju iste stvari koje su oglašivači govorili devedesetih godina prošlog veka. Ali sad je kriza zaustavila to medijsko ludilo i primorala nas da razmislimo o njemu. O sadržaju brenda na relevantan način. O jednostavnim kreativnim idejama, bojama, osmesima, svemu što je univerzalno i svakome lako razumljivo. Mediji su sad usmereniji na potrošača što je dobro za sve jer je tako lakše biti relevantan i približiti se javnosti.

Svakog dana susrećemo se sa gomilom reklamnih poruka i naša svest je već izgradila automatsku odbranu protiv reklama, koliko god one kreativne bile. Na koji način se moderne kompanije bore protiv toga?
Za preduzeća koja žele da prežive u svetu koji se svaki dan menja i razvija, najvažnije je da su autentična i istinski relevantna za njihovu ciljnu grupu. Svaka robna marka mora da postoji u skladu s društvom te ponašanjem, zanimanjem i stavovima njenih ljudi.

Da li je moguće i u kojoj meri pozicionirati brend bez kreativnog marketinga?
Sve zavisi od toga kako kreativnost shvatate vi kao preduzeće i vaši kupci. Možda vašem preduzeću kreativnost ni ne treba jer se već preko aktivnosti iz prošlosti pobrinulo da se čvrsto usidri u mozak ljudi. Međutim, to nažalost na dugi rok neće delovati. Dolaze nove generacije koje ne samo da prihvataju nove tehnologije nego s njima žive. Na kraju se ne radi o tome kakvu ćete odluku doneti nego o tome kako ćete donesenu odluku i upotrebiti. Nove tehnologije nude ogromno novih mogućnosti pomoću kojih ćete biti relevantni za svoje stranke. A kao što sam već spomenuo, relevantnost je pored autentičnosti najvažnija.

Koliko kreativni marketing može pomoći prodaji proizvoda niskog kvaliteta?
Svaki proizvod ima svoju ciljnu grupu i kvalitet proizvoda nije svima isto važna. Ako je cena odlučujući faktor, a ne kvalitet proizvoda, pitanje je koliko kreativan mora da bude vaš marketing. To je pitanje na koje će svako preduzeće koje dobro poznaje svoje proizvode i svoje kupce samo najlakše odgovoriti. Međutim, na kraju je za svako preduzeće i robnu marku najvažnije šta ljudi osećaju prema vašim proizvodima. A pri tome nije važno da li su vaši proizvodi najbolji ili ne, ni da li je njihova cena konkurentna ili ne.

Pere Quintana će na Sempl konferenciji, koja će se održati 28. i 29 novembra 2013. u Portorožu, govoriti o kreativnom marketingu sa malim budžetom.

Autor: Ivana Parčetić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!