today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Jednakost, raznolikost i inkluzija u poslovnom ambijentu – zdrav razum ili korporativna politika?

Prema izveštaju Poverenice za zaštitu ravnopravnosti za 2022. godinu, pritužbe građana koje se odnose na diskriminaciju u postupku zapošljavanja ili na poslu, bile su među najbrojnijim. Najjedostavnije objašnjeno, diskriminacija bi značila postojanje nejednakog postupanja prema osobi ili grupi na osnovu njihovog ličnog svojstva, što za posledicu ima nejednakost u šansama i mogućnostima.

Raznolikost, jednakost i inkluzija u poslovnom ambijentu (takozvani DEI – diversity, equity & inclusion) definisani kao deo seta korporativnih politika možda jesu novina, ali ne i ono što se pod njima podrazumeva. DEI prakse predstavljaju zastupljenosti osoba različitih starosnih grupa, rasa i etničkih pripadnosti, polova i rodnih uloga, kao i religija, kultura i seksualne orijentacije.

U poslednjoj deceniji, a posebno otkad su predstavnici generacije Z postali deo poslovnog ambijenta, ova tema naročito dobija na značaju. Reč je o generaciji sa glasno izraženim stavom o neophodnosti da se njihovi identiteti i lična i subjektivna svojstva, bespogovorno poštuju i prihvataju u poslovnom ambijentu, neodražavajući se na njihove profesionalne mogućnosti.

Ovakav ambijent podjednako je važan i za svakog drugog pojedinca ili grupu, bez obzira da li je reč o generaciji Z ili bilo kojoj drugoj generaciji.  Zdrav razum nam govori da individualnost i identitet svakog pojedinca nije i ne treba da bude pitanje koje se postavlja u radnom okruženju, a ni van njega. U poslovno okruženje raznolikost grupa donosi i različite poglede na isti problem, inovativne pristupe u odgovaranju na izazove, kao i mogućnost da se odgovori na potrebe različitih klijenata, dok za kompanije i poslodavce, ovako uspostavljen ambijent predstavlja tlo za angažovanje i pridobijanje najtalentovanijih, a posledično i bolji imidž kompanije i bolju profitabilnost.

Primena i sprovođenje DEI praksi u poslovnom ambijentu bile su tema ovogodišnje ankete PR agencije Chapter 4. Više od 200 ispitanika iz kompanija, agencija i medija, podelilo je svoja iskustva na temu poštovanja DEI principa.

Rezultati istraživanja sprovedenog u Srbiji biće predstavljeni u okviru ovogodišnjeg Foruma komunikacionih lidera, IZAZOV 2023 pod naslovom „DEI policy  – Necessity or Common Sense“.

Autor: Olivera Petrović, Client Service Director Chapter4 PR

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!