Gledanjem reklame s cigaretama, želja za pušenjem raste za 22 posto, pokazala je studija neprofitne američke organizacije RAND Corporation u kojoj su učestvovala 134 studenta. Čak i jedna reklama kod tinejdžera i studenata uzrokuje želju za cigaretom koja traje i do sedam dana, piše Dejli mejl.
Iako se ta želja smanjuje s prolaskom vremena, ona traje punih sedam dana, utvrdili su naučnici koji su ispitanike izložili prikazom 1.112 reklama koje podržavaju duvansku industriju. – Reklame koje podržavaju duvansku industriju povećavaju rizik od iskušenja najverojatnije zato što deluju pozitivno i stimulišu želju, a kako mozak nije izložen negativnim stranama, želja ne jenjava – objasnio je voditelj istraživanja psiholog Steven Martino.
Reklame s cigaretama zabranjene su na TV-u i radiju, ali se duvanska industrija i dalje oglašava na internetu, u trgovinama i na benzinskim pumpama. Ranija istraživanja su potvrdila da su najteži pušači upravo tinejdžeri i studenti u periodu od 18. do 25. godine. U tom uzrastu ima 50 posto više ovisnika o cigaretama nego u bilo kom drugom.
Izvor: 24sata