Jelena Doderović, Marketing Director u kompaniji Mercator-CG, govorila je za treće izdanje Marketing mreža magazina o akviziciji maloprodajnih objekata Franca u Crnoj Gori i šta ova akvizicija konkretno donosi potrošačima, a šta vašim zaposlenima.
Mercator-CG preuzeo je u maju ove godine maloprodajne objekte Franca u gotovo svim opštinama u Crnoj Gori. Koliko je značajna ova akvizicija za kompaniju Mercator-CG, ali i za Fortenova Grupu u regionu?
Akvizicija Franca marketa ima strateški značaj kako za našu kompaniju, tako i za Fortenova Grupu. Pre svega, govoreći na nivou Grupe, radi se o potvrdi našeg opredeljenja ka jačanju regionalne prisutnosti u maloprodaji i zauzimanju liderske pozicije na tržištima Jugoistočne Evrope. Takođe, ovaj potez potvrđuje i našu posvećenost ka novim ulaganjima prvenstveno kroz širenje mreže, pri čemu krajnji fokus ostaje na stvaranju najbolje ponude za naše kupce i sve ljude koji nam poklanjaju svoje poverenje.
Kakvi su vam dalji planovi kada govorimo o “borbi” za prvo mesto na listi maloprodajnih lanaca u Crnoj Gori?
Zahvaljujući preuzimanju Franca marketa, mi smo već u ovom trenutku zauzeli prvo mesto u kategoriji domaćih maloprodajnih lanaca u Crnoj Gori. Ponosna sam na mrežu od 188 prodavnica i 2.550 zaposlenih koji svakog dana daju sve od sebe kako bi bili verni ambasadori naših vrednosti u svim opštinama Crne Gore.Naravno, snaga se ogleda i u drugim aspektima, pa ćemo nastaviti da sledimo svoju misiju i orijentisani na strateške ciljeve naše grupe. Dajemo sve od sebe kako bismo pružili odgovore na potrebe dinamičnog tržišta današnjice.
Šta ova akvizicija konkretno donosi potrošačima u Crnoj Gori, a šta vašim zaposlenima?
Ovo preuzimanje omogućava sinergiju stručnosti, tehnologije i resursa uz koje značajno ojačavamo svoju poziciju i dolazimo u situaciju da još bolje odgovorimo na potrebe tržišta, prvenstveno kroz proširenje asortimana i ponude kvalitetnih domaćih proizvoda. Naša trgovačka marka i Super kartica, kao i sve pogodnosti koje su predstavljale sinonim dobre usluge u IDEA marketima, sada stižu u još više maloprodajnih objekata, ali i u sredine u kojima ranije nisu bile prisutne. Sa druge strane, vrednost koju donosi akvizicija Franca marketa u pogledu domaćih, kvalitetnih mesnih i suhomesnatih proizvoda izvanredna je, te neću pogrešiti ako kažem da će ključni benefit u budućnosti biti to što će od sada svi kupci moći da još lakše uživaju u onom najboljem od oba brenda.
Kako vidite dalji razvoj maloprodaje u Crnoj Gori? Da li će ekonomska neizvesnost i visoka inflacija uticati na opreznije ponašanje potrošača u pogledu potrošnje?
Nema sumnje da nas ekonomske okolnosti stavljaju pred određene izazove, ali imajući u vidu način na koji je naša kompanija poslovala od prvog dana, uverena sam da ćemo znati da pružimo adekvatan odgovor, imajući u vidu interese naših kupaca. Mogu sa sigurnošću da kažem da će sektor maloprodaje nastaviti da se razvija i u budućnosti, jer ovu dinamiku diktiraju preferencije kupaca, koji se vrlo brzo prilagođavaju tržišnim okolnostima. Stoga ćemo morati da vodimo računa o inovativnosti u pogledu potrošačkih pogodnosti, kao i personalizaciji ponude koja će u fokus staviti pojedinca i njegove potrebe.
U kojoj meri primećujete promene u kupovnim navikama kod potrošača u poslednje tri godine?
Evidentno je da smo se nakon više od jedne decenije života u uslovima vrlo niske inflacije, od kraja 2020, a naročito tokom 2021. godine suočili sa porastom životnih troškova, što utiče na generalne kupovne navike i donosi nove obrasce ponašanja potrošača. Potrošači sve više vode računa o svom kućnom budžetu i sve češće pribegavaju strategijama uštede. Primetan je trend obilaska i obavljanja kupovine u više prodavnica u potrazi za aktuelnim sniženjima i specijalnim ponudama. Smanjena je impulsivnost prilikom kupovine, potrošači su postali mnogo promišljeniji, u kupovinu idu češće i više se rukovode vrednošću koju dobijaju za novac.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.