Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

#izazov2022: Budućnost ritejla je u sinergiji onlajna i oflajna!

Jelena Lešević, Head of Marketing u MPC Properties, na forumu IZAZOV 2022 biće jedna od govornica u panelu na temu „Planning the Unplannable„. Tim povodom, za Marketing mrežu govori na koji način je COVID-19 uticao na ritejl industriju.

Kako će izgledati tržište budućnosti iz ugla Vaše kompanije?
Budući da MPC Properties sa mrežom od 6 shopping centara (Ušće, BEO, Mercator, Delta City, Immo 1 i 2) i 6 premium poslovnih objekata (Ušće Tower One & Two, Navigator One & Two, TLD i Plaza Prima) predstavlja lidera u ritejlu i trećeg velikog igrača kada je reč o poslovnim prostorima na domaćem tržištu, praćenje i predikcija lokalnih i globalnih trendova je uobičajena praksa, pogotovu imajući u vidu dinamiku tržišta. U oba segmenta našeg poslovanja fokus je na iskustvu koje posetilac šoping centara, tj. korisnik poslovnih prostora dobija. Iz tog razloga je bitno da razumemo njihove potrebe i očekivanja, dinamiku društvenih promena, kao i tehnološki razvoj. U našim ritejl objektima ljudi se zabavljaju, druže, kupuju, rado provode svoje slobodno vreme, pa je šoping centar budućnosti zapravo community centar. Iskustvo potrošača počinje na digitalu, a završava se na fizičkim mestima. To nas uvodi na polje koncepta phygital-a, gde se tehnologija koristi kao most između digitalnog i fizičkog sveta. I u oba segmenta težimo konstantnom unapređenju, pa ćemo uskoro započeti i renoviranje šoping centra Ušće, kao i proširenje ponude BEO šoping centra, dok aplikacija lojalnosti Tvoj centar daje to digitalno iskustva i benefite potrošaču.

S druge strane, MPC je jedan od pionira na tržištu na polju održivog razvoja, što dokazuje 95 posto sertifikovan portfolio prestižnim BREEAM i LEED sertifikatima, dok je u procesu i uvođenje Well, Health & Safety serifikacije koja u fokus stavlja zdravlje, bezbednost i dobrobit ljudi. Tržište budućnosti će ESG projekte postaviti ne kao tačku diferencijacije, već kao osnovno polje delovanja svake kompanije.

Kako planirati neplanirane scenarije i imati spreman plan delovanja?
Neplaniran scenario od pre par godina u poređenju sa neplaniranim scenarijom sada, u svetlu globalne pandemije i drugih dešavanja, deluje kao režiranje dijametralno suprotnih žanrova. Naime, sve što se dešavalo naučilo nas je sve da budemo fleksibilniji, promišljeniji i da se fokusiramo na ono što je zaista važno za one koji koriste vaše proizvode ili usluge i posledično, za vaš biznis. Naime, ako je vaš brend čvrsto pozicioniran i znate šta su glavni pokretači i prepreke korisnika vašeg brenda, znaćete na šta u kriznom scenariju da obratite pažnju. U svetlu pomenute pandemije, kod nas konkretno je to na prvom mestu bila bezbednost posetilaca šoping centara i korisnika poslovnih prostora. Prepoznali smo njihovu potrebu da balansiraju želju za kvalitetno provedenim vremenom u našim objektima i strah da budu bezbedni, pa je naš plan delovanja bio temeljno i kontinuirano primenjivanje svih propisanih mera zaštite od strane nadležnih organa u borbi protiv Covid-a 19.

Na koji način je COVID-19 zauvek promenio ritejl industriju?
Pandemija virusa Covid 19 je samo ubrzala i dodatno razvila online kanal kao mesto prodaje. U pomenutoj situaciji, globalni odgovor ritejlera je da povećaju svoje prisustvo na digital kanalu kroz online prodavnice i šoping aplikacije. Međutim, tokom trajanja pandemije, ljudi su osetili potrebu da se vrate prethodnim navikama i svoje slobodno vreme ispune kvalitetnim sadržajem u šoping centrima kao mestima društvenog zivota, ispunjavajući pri tom različite potrebe. Takođe, brendove koje su kupovali isključuvo online sada u centrima mogu da upoznaju i dodirnu kroz inovativne pop-up prodavnice. U tom smislu se budućnost retaila ne može posmatrati odvojeno offline/online, već kao sinergija koja pruža nove mogućnosti.

Kako marketinške komunikacije staviti u svrhu “čuvara” biznisa?
Dobra strateška postavka brenda, a zatim i komunikaciona strategija je utemeljena na dobroj biznis strategiji i u njenoj je službi. S tim u vezi, svi postavljeni ciljevi i biznis ambicije se reflektuju dalje u marketinšku komunikaciju, a te poruke se urezuju u svest potrošača. Opet, jako je važno da definišete ulogu vašeg brenda u životu potrošača što na bazi intrinzičnih, funkcionalnih svojstava, što na bazi ekstrinzičnih, subjektivnih osećaja pri konzumiranju vašeg proizvoda ili usluge, a marketinška komunikacija na to kontinuirano treba da podseća. U savršenoj i promišljenoj sinhronizaciji svih navedenih elemenata biznis rezultat ne može da izostane i njime se meri efektivnost kampanje. To je savršen spoj rada sektora razvoja i sektora marketinga, te u tom smislu marketinška strategija i egzekucija jeste “čuvar” biznisa.

Više o ovoj temi čućete na forumu IZAZOV 2022, koji se održava 12. i 13. aprila u hotelu Mona Plaza Beograd.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!