#izazov2021: Jasan i konkretan brief znak je da se radi o potencijalno dobrom klijentu

Tijana Pantelić Janićijević, Director of Business Development u agenciji Domino Communications i jedna od panelista na forumu IZAZOV 2021 na temu „Pichvajz„, govori za Marketing mrežu govori o kako se tokom pitch procesa prepoznaju partneri.

Da li je besplatan pitch zaista besplatan? Trebaju li agencije da izbegavaju učešće na pitchevima?
Iz perspektive agencija koje ulože zaista puno radnih sati i ljudi, pogotovo na nekim većim pitchevima, bilo bi fer da se taj rad na neki način kompenzuje bar nekim simboličnim iznosom. Verujem da iz perspektive kompanija to često predstavlja namet na budžet koji oni ne mogu da izdvoje i prosto nažalost to sa neplaćanjem pitcheva je praksa koja nije karakteristična samo za naše tržište. No, smatram da bi obavezno trebalo da postoji bar nadoknada putnih troškova, u koliko se zbog pitcha putuje. Mi smo imali praksu da je u nekim slučajevima to bilo pokriveno, dok u nekima nije. Takođe, verujem da bi izdvajanje bar simbolične sume značilo da klijenti moraju da se opredele za neki razuman broj agencija koje se pozivaju na pitch, što je fer prema svim učesnicima, jer pozivanje baš velikog broja agencija na kraju dana nije idealno ni za samu kompaniju, koja u moru iznesenih ideja više luta i ima manje fokusa pri prezentovanju istih. Svakako odgovorne kompanije urade due diligence pre pitch- a i suze broj agencija koje vide kao potencijalne partnere, ali dešava se i da po 12 agencija bude pozvano na pitch. Nekad čak i više. Nažalost, iako šanse da „pobedite“ na pitch-u, pogotovo ako ima mnogo učesnika, nisu uvek optimistične, nekako u većini slučajeva prelamamo da učestvujemo i da pokušavamo na taj način da unapređujemo bazu klijenata i projekata. Pozitivna strana pitcheva je da iako su stres za ljude iz agencije, rezultuju neretko zaista sjajnim idejama i ozbiljnim kreativnim radom. Kad bih nekom želela da pokažem portfolio agencije, neki od naših najboljih radova baš leže u tim prezentacijama, nažalost nerealizovani.

Ima li kršenja etičkog kodeksa u toku pitch procesa u Srbiji? Kako se najčešće krši?
Nažalost, mislim da smo svi koji učestvujemo u tom procesu bili svedoci i ponašanja koje nije u skladu s nekim osnovnim business bontonom, kao i poslovnom etikom. Od netransparentnosti čitavog procesa, do korišćenja ideja, koje nisu zvanično ni zabrane, sa neznatnim promenama koje bi ih branile u slučaju da agencija reši da odreaguje u pravnom smislu. Nakon nekoliko slučajeva, naša praksa je da kao što mi potpisujemo NDA ugovore dostavljene od strane kompanija i obavezujemo se na tajnost podataka koji su nam dostavljeni, isto tako i kompanijama damo na potpisivanje nas NDA koji štiti naš kreativni rad i ideje.

Kako se tokom pitch procesa prepoznaju partneri?
S agencijske strane već od začetka komunikacije i dobijanja brifa možete imati uvid na koji način neko vodi marketing određenje kompanije. Umeće pisanja dobrog, jasnog i konkretnog brifa odmah nam signalizira da se radi o potencijalno dobrom klijentu, koji dobro poznaje i svoj, ali i agencijski posao i sa kojim na taj način rad i komunikacija može biti na obostrano zadovoljstvo. Što se kompanija tiče, verujem da i oni već od razmene prvih mailova ili brifing sastanaka stiču neki utisak o ljudima sa kojima će potencijalno intenzivno sarađivati, jer taj lični momenat i dobra komunikacija su zaista izuzetno bitni da bi partnerstva dobro funkcionisala. Naravno, na izlaganjima prezentacija se pored same ideje, bolje upoznaje i sami timovi koji bi sarađivali. Bitno je da postoji to neko zajedničko shvatanje i razumevanje šta je tom klijentu u tom trenutku potrebno i koji pravac i ton u kreativi je odgovarajući za njih.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari