Čak 63 odsto marketing i komunikacijskih stručnjaka iz kompanija reklo je da je detaljna i kvalitetna strategija presudna za odabir agencija u toku pitch procesa, dok 30 odsto njih smatra da je to kreativna ideja, rezultat je istraživanja koje su sproveli portal Marketing mreža, u saradnji sa agencijom MASMI Beograd.
Na pitanje – čiji posao treba da bude kreiranje strategije komunikacije nekog brenda, čak 68 odsto ispitanika odgovorilo je i kompanija i agencija zajedno. Takođe, i predstavnici kompanija i predstavnici agencija slažu se da je strateški pristup brendu veoma (53 odsto) i uglavnom važan (33 odsto), kako bi se postigao uspeh u poslovanju.
Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 275 profesionalaca iz šest država regiona, a ispitanici su stručnjaci iz oblasti marketinga i odnosa sa javnošću, zaposleni u agencijama i kompanijama. Rezultati istraživanja predstavljeni su na drugom regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2016, u organizaciji portala Marketing mreža.
Učesnici panela na temu „Kvaka 22 – strategija ili/i ideja“, koji je održan na forumu IZAZOV 2016, složili su se da pitanje važnosti strategije zapravo više nije pitanje, da je „kreativa bez strategije samo improvizacija“, ali i da danas nema prostora za improvizaciju. „Međutim, ono što jeste pitanje danas je poštovanje strateškog planiranja kao usluge u advertajzingu. Šta to tačno znači? Insistiranje na konzistentnoj komunikaciji brendova, koja podrazumeva promišljeno i jednoumno utiranje puta brendu, a napuštanje taktičkog pristupa kao opšteg manira. Ovakav stav podrazumeva veće angažovanje naše advertajzing zajednice prvenstveno kroz jasno strukturisanje strategije kao usluge, odnosno proizvoda, razvoj kadrova, ali istovremeno i podršku klijenata koji i formalno (ne deklarativno), priznaju uslugu strateškog planiranja“, rekla je Katarina Pribićević, moderator panela i Strategic Planning Director u agenciji McCann Beograd.
Prema rečima Ivana Živkovića, Managing & Creative Directora u agenciji Pioniri Communications, logično je da obe strane, i agencije i klijenti, treba malo više da se potrude kako bi strategija pored ideje dobila bolje mesto i ulogu u komunikaciji jednog brenda.
Teme drugog regionalnog foruma komunikacionih lidera bile su, između ostalog, usmerene na trendove u integrisanim komunikacijama; šta zapravo prodajemo – strategiju ili/i ideju i šta klijenti više cene; kao i da li je marketinškim stručnjacima mesto u top menadžmentu kompanije i kako ga osvojiti. O stanju na tržištu marketinških komunikacija zemalja u regionu govorili su predstavnici agencija iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Crne Gore, BiH i Makedonije.
Poseban segment foruma bio je posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica. Tokom trajanja foruma, svoje studije slučaja agencijama predstavile su kompanije: IKEA Srbija, LOREAL Adria-Balkan, Vojvođanska banka, Vip Mobile, Delta Holding, Eurobank, UNIQA osiguranje, Societe Generale banka, Infostud, Ušće Shopping Centar, Microsoft Srbija i mnoge druge.
Ove godine na forumu IZAZOV 2016 imali smo prilike da ugostimo i predstavnike najvećih regionalnih kompanija Agrokor i Franck, kao i najvećeg globalne kompanije Google. Pored toga, bilo je predstavljeno i najnovije istraživanje stanja struke u regionu, koje su zajedno realizovali Marketing mreža i istraživačka agencija MASMI, a prvi put na jednom ovakvom događaju bio je organizovan i kreativan teambuilding na temu odnosa kompanije i agencije.