today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#izazov2016: Strategija ili/i ideja, pitanje je sad!?

Čak 63 odsto marketing i komunikacijskih stručnjaka iz kompanija reklo je da je detaljna i kvalitetna strategija presudna za odabir agencija u toku pitch procesa, dok 30 odsto njih smatra da je to kreativna ideja, rezultat je istraživanja koje su sproveli portal Marketing mreža, u saradnji sa agencijom MASMI Beograd.

Na pitanje – čiji posao treba da bude kreiranje strategije komunikacije nekog brenda, čak 68 odsto ispitanika odgovorilo je i kompanija i agencija zajedno. Takođe, i predstavnici kompanija i predstavnici agencija slažu se da je strateški pristup brendu veoma (53 odsto) i uglavnom važan (33 odsto), kako bi se postigao uspeh u poslovanju.

Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 275 profesionalaca iz šest država regiona, a ispitanici su stručnjaci iz oblasti marketinga i odnosa sa javnošću, zaposleni u agencijama i kompanijama. Rezultati istraživanja predstavljeni su na drugom regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2016, u organizaciji portala Marketing mreža.

Učesnici panela na temu „Kvaka 22 – strategija ili/i ideja“, koji je održan na forumu IZAZOV 2016, složili su se da pitanje važnosti strategije zapravo više nije pitanje, da je „kreativa bez strategije samo improvizacija“, ali i da danas nema prostora za improvizaciju. „Međutim, ono što jeste pitanje danas je poštovanje strateškog planiranja kao usluge u advertajzingu. Šta to tačno znači? Insistiranje na konzistentnoj komunikaciji brendova, koja podrazumeva promišljeno i jednoumno utiranje puta brendu, a napuštanje taktičkog pristupa kao opšteg manira. Ovakav stav podrazumeva veće angažovanje naše advertajzing zajednice prvenstveno kroz jasno strukturisanje strategije kao usluge, odnosno proizvoda, razvoj kadrova, ali istovremeno i podršku klijenata koji i formalno (ne deklarativno), priznaju uslugu strateškog planiranja“, rekla je Katarina Pribićević, moderator panela i Strategic Planning Director u agenciji McCann Beograd.

Prema rečima Ivana Živkovića, Managing & Creative Directora u agenciji Pioniri Communications, logično je da obe strane, i agencije i klijenti, treba malo više da se potrude kako bi strategija pored ideje dobila bolje mesto i ulogu u komunikaciji jednog brenda.

Teme drugog regionalnog foruma komunikacionih lidera bile su, između ostalog, usmerene na trendove u integrisanim komunikacijama; šta zapravo prodajemo – strategiju ili/i ideju i šta klijenti više cene; kao i da li je marketinškim stručnjacima mesto u top menadžmentu kompanije i kako ga osvojiti. O stanju na tržištu marketinških komunikacija zemalja u regionu govorili su predstavnici agencija iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Crne Gore, BiH i Makedonije.

Poseban segment foruma bio je posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica. Tokom trajanja foruma, svoje studije slučaja agencijama predstavile su kompanije: IKEA Srbija, LOREAL Adria-Balkan, Vojvođanska banka, Vip Mobile, Delta Holding, Eurobank, UNIQA osiguranje, Societe Generale banka, Infostud, Ušće Shopping Centar, Microsoft Srbija i mnoge druge.

Ove godine na forumu IZAZOV 2016 imali smo prilike da ugostimo i predstavnike najvećih regionalnih kompanija Agrokor i Franck, kao i najvećeg globalne kompanije Google. Pored toga, bilo je predstavljeno i najnovije istraživanje stanja struke u regionu, koje su zajedno realizovali Marketing mreža i istraživačka agencija MASMI, a prvi put na jednom ovakvom događaju bio je organizovan i kreativan teambuilding na temu odnosa kompanije i agencije.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!