Istraga protiv influensera i zvezda društvenih mreža

SVET – U Velikoj Britaniji pokrenuta je istraga protiv selebritija i influensera koji su na društvenim mrežama objavljivali sponzorisani sadržaj i za njega dobijali novac, a da o tome nisu obavestili svoje fanove.

Velika popularnost i milijarde korisnika društvenih mreža omogućili su poslednjih godina jedno novo zanimanje – tzv. influensera, odnosno korisnika koji na Instagramu, YouTubeu ili drugim platformama imaju veliki broj pratilaca koji čitaju, lajkuju i komentarišu sve što oni napišu ili objave.

Zahvaljujući velikom broju ljudi koji ih prate i na koje imaju uticaj, influenseri su postali marketinški zanimljivi pa im kompanije plaćaju dobar novac kako bi reklamirali njihove proizvode ili im daju besplatne proizvode i usluge koje će predstaviti svojim pratiocima.

Tako neki mogu imati život iz snova (barem se tako može steći utisak na osnovu njihovih aktivnosti na društvenim mrežama) – dobiju besplatne avionske karte, besplatno odsedaju u skupim hotelima na egzotičnim destinacijama, a sve kako bi o svojim avanturama pisali na Instagram-u ili hvalili se na YouTube-u.

Jedan od problema ovakvog načina reklamiranja jeste što nekada niko ne zna da je reč o reklami (iako sve više influensera uz takve objave stavlja hashtagove poput #promoted #sponsored i slično), a kako je putovanje i smeštaj potpuno besplatno, influenseri će često hvaliti hotel i destinaciju iako sami nisu zadovoljni njima.

Protiv takvog načina prikrivenog oglašavanja bore se regulatorna tela u SAD-u i Velikoj Britaniji pa je tako nedavno agencija za zaštitu tržišnog takmičenja i konkurentnost u Velikoj Britaniji pokrenula istragu protiv selebritija i influensera koji na društvenim mrežama ne navode za koje su objave dobili novac kako bi promovisali brandove.

Agencija je kontaktirala brojne poznate osobe s društvenih mreža kako bi prikupili informacije o njihovim objavama i sponzorskim ugovorima kako bi ispitali krše li tako zakon – ako se pokaže da su zaista dobijali novac, a to nisu napomenuli u objavama, mogli bi da završe na sudu. Takođe, na osnovu informacija koje dobiju i kada se detaljnije upoznaju s načinom na koji sponzori plaćaju, odnosno pružaju besplatne usluge influenserima, u budućnosti bi mogli da prošire istragu na veći broj osoba i više načina na koje oni krše zakon.

Izvor: zimo.hr

Autor: Hrvoje Jurman


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari