today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Internet polako “ubija” novine

U poslednje vreme često se mogu čuti predviđanja o skorom nestanku štampanih medija. Tiraži listova sve su manji, pa su smanjeni i prihodi od oglašavanja. Naime, odavno se internet smatra kao veoma opasna konkurencija tradicionalnim medijima.
Poslednjih godina mnogi medijski stručnjaci upozoravaju na krizu štampanih medija. I u našoj zemlji svedoci smo gašenja listova kao što su “Pravda”, zatim “Pres”, a poslednji primer je list “San”, koji je opstao samo jedan mesec. I dok većina tvrdi da su glavni uzroci ovoga nove tehnologije, neki predstavnici štampanih medija tvrde da su problemi ipak složeniji.
“Prodaja je vrlo loše organizovana, da ne kažem monopolizovana- izuzetno loš tretman od oglašivača, ne postoji zakon kao što postoji u nekim zapadnim zemljama da se određeni procenat od ukupnog investiranja mora dati štampi kao u Velikoj Britanijia, što je prirodno zbog ekonomske situacije i zbog toga što mi nismo zemlja u kojoj se mnogo čita čak i kada je ekonomska situacija bila mnogo bolja”, smatra Zoran Pavić, zamenik glavnog urednika magazina “Status”.
U zemljama u kojima većina stanovnika ima pristup internetu. od 2000. je zabeležen veliki pad tiraža štampanih glasila. Ranije se na svakih deset godina tiraž smanjivao 5 do 10 odsto, a poslednjih deset godina tiraž štampe je naglo smanjen za 20 odsto. To samo potvrđuje činjenicu da je briga za opstanak štampanih medija, ali i za opstanak novinarske profesije – opravdana.
“Nažalost televizija i internet kao multimedijalni medij potire to što je bila funkcija štampe, a to je bila analitičnost. Štampa se ne može boriti u brzini donošenja informacija u odnosu na internet, ali postoji ta analiza i reč više koja se ne može videti na tim drugim sadržajima na internetu”, kaže Cvjetin Milivojević iz agencije “Pragma”.
I u svetu je slična situacija. Posle skoro 80 godina postojanja drugi najtiražniji američki list “Njuzvik” od ove godine prešao je samo na digitalnu verziju, a spekuliše se o sudbinama “Gardijana” i “Obzervera”. Glavni razlozi ukidanja štampanog izdanja su višegodišnji gubici i sve veći prihodi od marketinga na internetu.

Izvor: B92

 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!