Pre samo nekoliko dana, Instagram je najavio svoju novu opciju – Instagram Reels. Ako ste do sada savladali TikTok i njegov sistem, onda će vam ovo delovati poznato. I više nego poznato.
Test faza pokrenuta je u nekoliko država sveta, a uskoro ga očekujemo i kod nas. Reels funkcioniše po principu snimanja videa u full ekran formatu uz mogućnost dodavanja različitih pozadinskih zvukova.
Kako radi?
Video može da traje do 15 sekundi, a pored željene muzike i zvuka iz Instagram baze, biće moguće dodati razne efekte. Takođe, moći ćete da snimite sopstveni Reels koji će drugi biti u prilici da koriste u svojim videima, ukoliko je vaš profil javan.
Postojaće mogućnost snimanja bez upotrebe ruku kroz podešavanje tajmera. Klipove ćete moći da usporite ili ubrzate i prilagodite ih u svaki sound.
Pored direktnog snimanja, Reels nudi mogućnost ubacivanja već postojećih klipova, njihovo spajanje i editovanje.
Ukoliko je vaš profil javan, lako ćete doći do veće publike koja će te klipove moći da vidi u Explore sekciji, dok će oni sa privatnim nalozima neometano deliti sadržaj sa svojim pratiocima. Na videu ćete moći podesiti naslovnu sliku, opis i informacije.
Gde se nalazi Reels?
Još jedna mogućnost je da svoj Reels možete da podelite na feed ili na story, koristeći heštegove po kojima će Instagram zajednica moći da prati vaš sadržaj klikom na hešteg, pesmu ili efekat, dok sa privatnim profilima to neće biti moguće. Story će funkcionisati po svom dosadašnjem principu, pa će nakon 24h nestati.
Algoritam će u Explore delu podržavati najzanimljiviji sadržaj, onaj koji je u trendu i koji je okupio najviše fanova. Taj sadržaj možete da delite, komentarišete i lajkujete. Ukoliko vaš Reels dospe u ovaj deo Instagrama, vi ćete o tome biti obavešteni.
Sve svoje klipove jasno ćete moći da vidite na svom profilu, koji će se nalaziti u tajmlajnu pored fotografija i IGTV-a.
Koji je cilj uvođenja IG Reels-a?
Instagram veruje da će nova funkcija podstaći ljude da se što kreativnije izraze, predstave u najboljem svetlu, istražuju šta vole, ali, pre svega, da se odlično zabave.
Pored toga, ono što dosta nas u svetu marketinga zanima jeste prećutni cilj lansiranja ove funkcije – slabljenje sve jačeg konkurenta, TikTok-a. Ostaje da se vidi da li će se istorija ponoviti i da li će Instagram oslabiti TikTok, kao što je to pre nekoliko godina učinio sa Snapchat-om uvođenjem IG storija.
Ostaje nam da vidimo.
Izvor: FCB Afirma