Instagram je na ubedljivom prvom mestu po rastu vrednosti brenda. Iako je na ubedljivom prvom mestu Amazon, a sledi ga Netflix, pa je Instagram na trećem mestu po ukupnoj vrednosti, kada je u pitanju skok na ovoj listi, Instagram beleži neverovatnih 95 procenata.
Celokupnu tabelu možete pogledati na ovom linku.
Instagram koji je u vlasništvu Facebooka, beleži najbrži uspon tokom 2019. godine, pa je na ovoj listi skočio za 47 mesta, nakon što je 95% povećanje vrednosti brenda dostiglo 2,82 milijarde dolara. Svi ovi brendovi su rasli brže od ovogodišnjeg lidera Amazona, koji je povećao svoju vrednost za 52%. Ostali “skokovi” uključuju Uber (51%), LinkedIn (46%), ISL (45%) i lanac restorana Chipotle (40%).
– Neki se i dalje razvijaju, rastu i prilagođavaju, poput Instagrama. Drugi podsećaju potrošače na svohje vrednosti, poput Chipotlea, a treći osvežavaju svoje pozicioniranje i percepcije poput ISL-a – objašnjava Graham Staplehurst, direktor BrandZ-ove globalne strategije. Neki šire i neprestavno unose inovacije u svoje sektore, kao što je to slučaj sa Uberom koji svoju delatnost širi i na isporuku hrane, pa čak i na podvodnu vožnju Scubera na Velikom koraljnom grebenu, dodao je on.
Veliki broj najbrže rastućih brendova koriste u razvoj potrošačkih ekosistema ili kreiraju svoje, kao što su novopridošli Meituan (78.) i Didi Chuking (71.) u Kini. To su brendovi koji se smatraju relevantnim od strame potrošača i lako ih je izabrati i koristiti.
Zahvaljujući povećanom fokusu na način života i blagostanje, luksuzni brendovi doživljavaju na neki način renesansu i ove godine su najbrže rastuća kategorija (29%). Pored ISL-a, vrhunski nastupi dolaze od Dior-a (29%), Louis Vuittona (15%), Guccija (13%) i Hermesa (10%).
Luksuz je ujedno i pokretač rasta brendova za ličnu negu (Clinique, Estee Lauder, Garnier, Lancome, L’Oreal, Shiseido) za 14%, dok su masovni brendovi za ličnu negu (Colgate, Crest, Dove, Gillette, Head & Shoulders, Nivea, Olai, Oral-B, Pantene) pali za 4%.
Maloprodaja je druga najbrže rastuća kategorija (25%), a strategije najuspešnijih – uključujući Amazon, Home Depot, Valmart, Ikeu – ukazuju na to da brendovi moraju da prate promene potreba i ponašanja potrošača.
Nijedna marka automobila nije povećala svoju vrednost 2019. godine. BMV i Mercedes-Benz su pali za 9%, Toyota za 3%, dok Ford i Honda uopšte više nisu na ovoj listi. U međuvremenu, sa vrednosti brenda od 9 milijardi dolara, Tesla je blizu ulaska u rang po prvi put.
Ovogodišnja analiza uključila je 122.000 brendova, 3,6 miliona potrošača, 418 kategorija, 51 tržište i 5,1 milijardi podataka.
Izvor: Represent Communications