today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Influencer marketing i zašto je to važno?

Revolucije su na sve strane oko nas. Bilo da pričamo o dostignućima, revolucionarnim pronalascima, načinu informisanja i sl., neprestano slušamo o konstantnom praćenju trendova, zašto je nešto važno, a zašto nije.

Zapravo prava činjenica jeste da je sve to subjektivni osećaj nekoga ko o tome piše, ili onoga ko tumači neke podatke, statistiku, engagement. Ukoliko vam velika korporacija istupi sa istraživanjem koje su sami sproveli i prezentuje neke podatke, da li to znači da i vi treba slepo njih da se pridržavate? Naravno da ne. Ukoliko to učinite vršite jedno revolucionalno poslovno samoubistvo. Takve podatke i zaključke treba da usvojite, protumačite i razmislite kako neki od tih podataka utiču na vaše poslovanje, kako se ogledaju na vaše vizije i strategije, odnosno, da iz svega zaključite šta vašem poslovanju može da pomogne da bude bolje. Sam copy/paste strategija i trendova možda apsolutno ne odgovara vašem poslovanju, brendu ili strategiji. Personalizacija je jedan od glavnih trendova u svetu, pa baš zato personalizujte i vi vašu strategiju u skladu sa vašim vrednostima.

Influensers marketing svakako je deo globalnih trendova, već nekoliko godina. Kompanije se sve više utrkuju za ovim vidom promocije i interakcije sa ciljanim javnostima. Postavlja se samo prosto pitanje – zašto je to važno?

Ukoliko razmišljamo o influenserima vrlo često dolazimo u zabludu ko su, a ko nisu influenseri? Kako ih percipiraju kompanije, kako javnost, a kako agencije koje takođe sarađuju sa njima? Da li je važno da baš svaka informacija ide i preko influensera?

Moramo da budemo kristalno jasni da je influenser neko ko na globalnom nivou može da pokrene ljude na neku akciju, da poveća dobit neke kompanije, da pokrene javnost na razmišljanje i polemiku. Globalni influenseri su najčešće i lokalni influenseri, jer se vrlo lako spusti sa marko na mirko nivo. Međutim, kako i sa kim sarađivati na makro nivou? Tu dolazimo do činjenica da se sve više traže mikro influenseri, koji su experti u svojim internet nišama, i koji na najbolji način mogu da prenesu krucijalne poruke jedne kampanje. Oni su važni zato što su medij za sebe, sa svojim pratiocima i što ne podležu, u većini slučaja, bilo kakvim pritiscima javnog mnjenja, već ga oni svojim ličnim stavovima, nastupima, recenzijama, oblikuju i to ih čini podobnim za saradnju. Ljudi koji njih prate su ljudi koji njima veruju. A poverenje se teško stiče.

Ono što je važno da znamo jeste da se kupovinom pratilaca ne postaje mikro influenser i da bi svi činioci vezani za marketing to trebalo da znaju. Native mikro influenseri su oni istinski ljudi od uticaja na određene teme, koji su svoju reputaciju gradili vremenom bez jasne vizije i cilja gde će ih to odvesti. Praktično oni su svoje talente, stručnost, stavove, prezentovali na krajnje jedinstven način, direktno i bez cilja da jednog dana od toga žive i rade. Ako upitate bilo kog mikro influensera da li je znao gde će njegov talenat da ga dovede, odgovor je mahom – ne.

Ako se vratimo na početno pitanje – zašto je to važno?, dolazimo do jasnog zaključka da biznis mora i treba da komunicira sa njihovim krajnjim korisnicima. A ko će bolje da prenese njihovu poruku ili ideju od krajnjih korisnika koji su se svojim trudom i radom izdvojili iz mase? O ovoj temi, o tome ko su za vas influenseri, a ko nisu, kome verujete, a koga treba da angažujete u kampanji, govorićemo na radionici u okviru foruma Izazov 2017.

Autor teksta:
Marko Cvetković, Digital Account Manager, Represent Communications

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,20 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!