U poslednje vreme pisanje o digitalnom marketingu, njegovom uticaju i njegovoj sveprisutnosti je u velikom porastu. Budući da od skoro i sama pripadam tom svetu, počela sam sve više da se susrećem sa rečima koje su mi pre toga bile samo šum u uhu.
Termini poput: influenseri, reach, engagment i sl. za mene su bili nepoznanica, sve dok nisam bila prinuđena da se baš njima pozabavim. Upravo tu, na početku ovog teksta, dolazimo i do odgovora na ključno pitanje: Ko su zapravo influenseri?
Influenseri na društvenim mrežama su oni ljudi koji su se, kao korisnici tih mreža, izdvojili i stekli popularnost i određenu vrstu kredibiliteta, zbog čega se njihov pristup široj publici koristi za promovisanje i reklamiranje određenih proizvoda, brendova, događaja…Influenseri su pojedinci kojima su društvene mreže omogućile da mnogo brže i lakše šire svoj uticaj u različitim aspektima života.
Međutim, danas reč „uticaj“ ima uglavnom negativan kontekst i većina ljudi ima averziju prema njoj, samim tim i prema ljudima koji se prepoznaju kao takvi. Česta su mišljenja i komentari kao što su „Šta hoće ti uticajni blogeri i instagrameri? Na koga oni utiču?! Koji je njihov posao?“. Trebalo je malo vremena da prihvatimo i razumemo fenomen koji nam je donela populizacija društvenih mreža.
Samo na trenutak pokušajte da zamislite situaciju da gledate film i da vas ostavi bez daha. Komentar o tome ostavljate na društvenim mrežama i šta mislite kolika je verovatnoća da će neka od osoba koja vas prati preko društvenih mreža uzeti i pogledati taj film na osnovu vaše preporuke? Velika! Mnogo veća nego što mislite.
E pa upravo po tom principu funkcionišu influenseri širom sveta, a sam značaj koji influenseri imaju za plasman proizvoda, marketari su rešili da iskoriste u poslovne svrhe, što je dovelo do pojave influenser marketinga.
Influenseri su doneli nešto novo – neinvanzivno, spontano predstavljanje proizvoda, što je bilo preko potrebno osveženje u moru upeglanih, sjajnih i nestvarno savršenih oglasnih poruka.
Dokaz za to da su influenseri postali moji najbolji poslovni prijatelji su projekti i kampanje koje smo radili u prethodnom periodu, a u kojima su upravo oni bili glavni akteri:
Stari dobri Imlek TROUGAO jogurt se vratio na rafove širom naše zemlje. Influenseri koje smo angažovali su prvi tu vest pustili u etar. Kroz teaser i reveal fazu u svojim postovima, držali su svoje fanove u neizvesnosti i doprineli kreiranju izuzetnog buzz-a na tržištu.
Za potrebe kampanje Moj grad se budi (Doncafe) influenseri su imali zadatak da kroz kratak video koji će podeliti na svojim društvenim mrežama na temu jutra i svojih jutarnjih rituala pozovu svoje fanove da se priključe kampanji, osvoje nagradu i svojim kadrovima daju doprinos u realizaciji prvog dokumentarnog filma o buđenju. Krajnji produkt možete pogledati ovde.
Odgovor na pitanje koje su to omiljene serije naših najpopularnijih influensera znam u pola noći, a neke od najzanimljivijih videa koji su najavljivali nove epizode na AMC kanalu a koje su influenseri kreirali možete pogledati na: https://www.instagram.com/p/BZwJQ7UFMMY/?taken-by=mina_fu, https://www.instagram.com/p/BaUVYgrHuCb/?taken-by=milica.peric.
Takođe, još jedan u nizu projekata koje smo radili uključio je mame influenserke koje su svojim pratiocima predstavile potpuno novo i do sada neviđeno iskustvo na našim prostorima, a u pitanju je Moja Kravica Augmented Reality bojanka za najmlađe.
Od jutarnjih rituala, preko jogurta, nove bojanke za decu, omiljene serije, pa tako u nedogled od kampanje do kampanje apsolutno vam je jasno zašto influensere smatram najboljim prijateljima u toku svog radnog dana. Upravo oni donose tu svežu notu i brže grade poverenje između proizvoda i potrošača.
Sa druge strane, postavlja se pitanje da li su influenseri najbolji prijatelji brendovima i klijentima? Brendovima sa kojima mi radimo influeseri ili jesu najbolji prijatelji ili su na putu da to postanu. To je moja preporuka i svim drugim kompanijama.
Piše: Marijana Stefanović, Creative Account, Direct Media