Pitali smo kolege iz agencija – da li advertising može da promeni svet? Veljko Golubović, izvršni kreativni direktor agencije New Moment New Ideas Company, rekao je…
„Najčešća, ultimativna i najviša tačka na skalama ocenjivanja kreativnosti, odnosno vrednosti i veličine ideje u većini agencija bila je i jeste to i danas – change the world. Taj uzvišeni ideal, imperativ i cilj bio je osnova motivacije kreativnih timova, koji ih je držao u konstantnom traganju, smišljanju i stvaranju vrhunskih ideja.
Ovako posmatrano, advertajzing nikada nije uspeo da jednom idejom promeni svet. Ni jedna advertajzing ideja nikada nije to ni mogla, niti će moći – svet je suviše veliko i raznoliko mesto da bi se promenio u trenutku.
Ali, advertajzing kao fenomen je oduvek menjao i ljude i svet. Postepeno, nekada stvaranjem potreba, kreiranjem želja, stilova, trendova, formiranjem novih vrednosti i novih pogleda na svet. Isto tako, i svet je menjao advertajzing. Taj obostrani uticaj nikada nije prestao.
Danas, više nego ikada pre, postoji potreba da advertajzing kao industrija utiče na javnost i kompanije, i pokuša da zaustavi ljudski uticaj na klimatske promene pre nego što bude kasno za sve.“