Desetogodišnjicu Marketing mreže obeležili smo osveženim logotipom i potpunim redizajnom portala. Na ovom projektu radila je agencija Ovation BBDO, a upravo odatle dolaze dizajnerka Sofija Vučković i kopirajterka Julija Dukić, koje su bile deo (kompletno ženskog) tima koji je radio na redizajnu.
Koliko je bilo teško (ili lako) uraditi redizajn Marketing mreže, koja postoji već 10 godina i ima više brendova u okviru sebe?
Sofija: Bilo je zanimljivo predstaviti naše viđenje evolucije portala, ali i odgovornost je bila velika, imajući u vidu značaj Marketing mreže za advertajzing u regionu. Ne mogu da kažem da je bilo teško, pošto mi je bilo zadovoljstvo da radim na ovom projektu, ali sigurno nije bilo lako u kontekstu pomenutog značaja Marketing mreže.
Julija: Redizajn nikad nije lak zadatak. Izazovan je. Većinom, svi mi volimo da se držimo onoga što nam je poznato i neretko pristajemo na promene. Na taj način gradimo iluziju sigurnosti i osećamo se bezbedno. Stvaranje navika, daje nam osećaj da imamo kontrolu i upravljamo svojim životom. I to je ok, ali dođu trenuci, u kojima dosegnemo tačku kada opet moramo na neki način da nastupimo iz početka, i time pokažemo da smo relevantni, prilagodljivi i živi, tada u tom trenutku. To je tačka kada pokažemo ko smo zaista i koliko smo hrabri. Ta tačka je za Marketing mrežu 10 godina.
Marketing mreža je prvenstveno jedan ozbiljan brend, koji deceniju unazad temeljno i vrlo uspešno gradi svoj identitet i prepoznatiljivost na tržištu marketinških komunikacija. Njena snaga i kredibilitet ogledaju se baš u tome što je na prvom mestu mreža koja se gradi s puno ljubavi, strasti, pažnje, energije, koja rizikuje, menja se i evoluira zajedno sa nama i našom industrijom. Zato je važno da se vidi, i u šta je “izrasla” i koliko dobro izgleda! To ne menja naše emocije, već daje razlog da je cenimo još više, jer je hrabra, i nakon 10 godina – ne boji se promene.
Kako ste došli na ideju redizajna? Šta on treba da simbolizuje?
Sofija: Pre svega, potrebno je bilo ispratiti savremene tendencije industrije i tržista, naročito u kontekstu digital ekosistema. Grafički najizazovnija stvar je bila da logotipom, koji je statičan, prenesemo dinamičnost koju Marketing mreža živi. Rešenje je bilo da simbol MM u nekim primenama može da bude dinamičan format, odnosno da se koristi kao „maska“ za različite fotografije mreža koje možemo videti svuda oko nas – u industriji, arhitekturi, infrastrukturi, prirodi… Time smo u bukvalnijem vizuelnom kontekstu preneli rasprostranjenost mreže. Takođe, nismo želeli da se redizajn portala tumači kao neka velika promena, već kao unapređenje koje prirodno prati evoluciju brenda i istovremeno kruniše jubilej.
Marketing mreža je ove godine dobila i svoj slogan. Šta smo njime želeli da poručimo? Zašto Umrežavanje na 10?
Julija: Zato što smo danas, svi, 10 godina dalje nego što smo bili. Zato što je Marketing mreža podigla svoj ulog na 10. Kao portal sa idejom o umrežavanju i poslovnom povezivanju svih učesnika na tržištu marketinških komunikacija, danas, 10 godina kasnije, mi svedočimo o jednoj mreži koja je inicijator i generator mnogih uspešnih projekata koji na svakojake načine promovišu, osnažuju i preispituju našu industriju, struku, vrednosti, tržište, kanale komunikacije, samu komunikaciju, izazove, i načine na koji radimo. Plus, daje nam konstatni uvid, da li smo zaista podigli sve na 10, ili se samo ložimo.
Ovation BBDO zvanična je kreativna agencija i drugih naših projekata. Koliko je ponekada zahtevno i izazovno odgovoriti na zadati brief?
Julija: Izazovno je jedino, kad ne veruješ u projekat, kad ne veruješ svom timu i u svoj tim. Konkretno, na jubileju Marketing mreže, radile smo nas sedam veličanstvenih (i skromnih) – Milena, Sofija, Lucija, Katarina, Tijana, Mirjana i ja. U početku smo to postavile kao old school vs. new school, ali kako je vreme odmicalo, postalo je samo škola. “Stara škola” je izazvana da pokaže inovativnost u razmišljanju, a nova, da unese svežinu u pristupu… I dobijen je rezultat na 10! Dozvoliti ljudima da otkriju šta nose u sebi, kako misle, osećaju, ko su; naučiti nešto iz toga i naći način da to vidi i svet, to gledamo da se vidi u svemu što kao Ovation BBDO radimo.
A brif, nikad nije samo ono što piše u brifu. Tu moraš da čitaš između redova. Da prepoznaš šta neko pokušava da ti kaže, ili na kraju hrabro istupiš sa onim što ti imaš da ponudiš, i ako se razumete, tad znaš i zašto i kako ćeš da radiš. Taj pristup negujemo i u radu sa Marketing Mrežom. Ne radimo jedni za druge, već jedni sa drugima.
Sofija: Znamo da je brif jako značajan segment u svakom procesu. Kada su projekti Marketing mreže u pitanju, uvek je prisutan balans između zadatih okvira i slobode u predlozima rešenja. U ovom slučaju je izazov bio samo dodatni motiv u radu.
Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?
Sofija: Projekat u kome uvek rado učestvujem je Kaktus festival. Zbog formata samog festivala, tu imamo najviše prostora za kreativna istupanja. Naravno, tu je i Mark Awards, za koji smo takođe kreirali identitet i verujemo da će se u narednim godinama pokazati kao još jedan neizostavan segment rada Marketing mreže.
Julija: Ovde sad ide ona floskula: “Meni su svi projekti kao moja deca…”. Emotivno, naravno stajem uz projekte koji nagrađuju i promovišu kreativnost, ali ni najmanje ne isključujem i ove druge, jer tu tek vidim koliko ne znam, koliko još postoji prostora da vidim, naučim, istražim, čujem, otkrijem. Mark Awards mi je iskreno, iako najmlađi, skrenuo najviše pažnje, jer je napravio mesta da se pored kreativne, čuje i druga strana priče u marketingu, biznis strana. Mislim da je, ako se bavimo time šta pokreće, motiviše i inspiriše kreativce, podjednako važno da promovišemo i nagradimo i one koji su pokretači inovacija, razvoja, rasta i kreiranja marketinškog tržišta. Jer sutra, ti dobri primeri, bilo u biznis ili kreativnom segmentu, daju motivaciju i veru drugima, da i sami pokušaju nešto novo, da budu bolji.