REGION – Husqvarna, najveći svetski proizvođač opreme za rad na otvorenom, pokrenuo je novu provokativnu nacionalnu kampanju. Krajem februara na ulicama širom Hrvatske postavljeni su plakati s porukama poput “DOSTA” i “Prijatelji ne bi trebali živjeti na lancu” kojima se želi podići svest o okrutnim uslovima u kojima nebrojeni psi u Hrvatskoj prožive veliki deo svog života, a ponekad i celu svoju egzistenciju – na lancu.
Outdoor medije propratila je i jaka online kampanja, kao i potresan TV spot snimljen iz perspektive psa iza kojeg stoje režiser Vanja Vascarac i kreativni direktor Tonči Klarić iz agencije Spellcaster. Husqvarna brend već nekoliko godina privlači pažnju svojom “Treba znati prerezati” kampanjom, koja se neretko osvrće na svakodnevni život u Hrvatskoj, kao i na aktuelna događanja. Ovo je prvi put da je ova komunikacijska platforma upotrebljena za društveno odgovornu svrhu. Kampanji su se pridružile i javno je podržale nebrojene organizacije koje se bave zaštitom životinja pa je tako pokrenuta i online peticija za hitnu izmenu Zakona o zaštiti životinja s ciljem zabrane držanja pasa na lancu u organizaciji udruženja Prijatelji životinja, skloništa Prijatelji Čakovec, udruženja Pobjeda Osijek i drugih članica Mreže za zaštitu životinja.
U trenutku pisanja ovog članka, online peticija prikupila je preko 40.000 potpisa, a očekuje ih se još više u nedeljama koji dolaze. “Naši klijenti već dugo vremena razmišljaju kako kampanju “Treba znati prerezati” okrenuti u smeru koji ima još jači društveni impact i verujem da smo u tome uspeli. Jako smo sretni odjekom i rezultatima peticije kao i iskazanom empatijom građana. Neke probleme naše okoline treba izneti na videlo, u svoj svojoj okrutnosti. Život na lancu nije život”, rekao je Tonči Klarić iz agencije Spellcaster.
“Lanac me žulja od mog ranog detinjstva. Jednostavno ne mogu prihvatiti da je u 21. veku to još uvek sveprisutan način držanja pasa. Kako već poslednjih par godina radimo kampanje na platformi – Treba znati prerezati – počela sam vrlo često koristiti taj izraz kad mi je dosta nečega ili kad mislim da je vreme da se nešto promeni. Tako se desila i ova kampanja u jednom razgovoru s mojom sestrom – jednostavno smo zaključile dosta je; treba prerezati. Malim pomacima u širenju svesti mogu se napraviti veliki koraci za život jednog psa na lancu. Ovo su naše vrednosti i došao je pravi trenutak da ih prenesemo javnosti”, dodala je Martina Drezga, Managing Director, Husqvarna Hrvatska.