REGIO – Svrha smernica jeste olakšati oglašivačima i agencijama snalaženje u postupku utvrđivanja, procene i odlučivanja o agencijskim naknadama, a pripremila ih je radna grupa HURA-e koju vodi Andrea Štimac, članica uprave HURA-e.
Oglašivači i agencije su postigli znatan napredak u preobražavanju kreativnosti, inovacija i brzine marketinških aktivnosti. Sada je vreme za određivanje glavnih vrsta agencijskih naknada, tj. naknada koje se temelje na radu.
Uzrok poteškoća s kojima se agencije i oglašivači susreću po pitanju naknada jeste brkanje procene troškova (costing) i određivanja cena (pricing). To su dve potpuno različite stvari. Jedna iziskuje temeljno proučavanje i analizu, a druga iziskuje kreativnost i inovacije. Važno je znati trošak koji će agencija za oglašavanje snositi za usluge koje obavlja za svog klijenta, ali druga je stvar znati kako odrediti cenu svojih usluga.
− Procena troškova je objektivna i taktička. Određivanje cena je subjektivno i strateško.
− Za procenu troškova primenjuju se formule. Za određivanje cena iziskuje sposobnost prosuđivanja.
Poenta određivanja cena je vrednost, a ne trošak – upravo zato u određivanju cena treba da učestvuju različiti stručnjaci, a ne samo tim zadužen za finansije. Tome možemo pridodati činjenicu da se cenovnici rada u drugim delatnostima pružanja profesionalnih usluga obično ne razlažu na komponente troška i dobiti.
Smernice u celosti možete preuzeti na: www.hura.hr/dobra-praksa/smjernice-za-agencijske-naknade.