HURA objavila AdEx za 2017.

REGION – Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje na Danima komunikacija u Rovinju objavilo je HURA AdEx za 2017. godinu.

HURA AdEx (Advertising Expenditure) odnosi se na potrošnju u zakupu medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima i procenu ulaganja u oglašavanje kod glavnih TV stanica, većih izdavača štampe i njihovih internet izdanja, radija, većih dobavljača spoljnog oglašavanja i uopšteno ulaganje u oglašavanje na internetu.

Prema proceni HURA-e u 2017. godini, oglašivači su u zakup oglasnog prostora kod primarnih komunikacijskih kanala uložili ukupno 1.473.000.000,00 kuna. Ovaj iznos je za 1,4% manji u odnosu na prethodnu godinu, a najveći razlog tome je kriza regionalnog koncerna Agrokor koji je prema proceni iznosio između 8-9% ukupnog tržišta zakupa medija. Iako je nakon četiri godine kontinuiranog rasta tržište u 2017. godine blago palo, već u prvom kvartalu 2018. godine beležimo porast nivoa investicija i broja aktivnosti.

Porast koji jeste zabeležen u 2017. godini odnosio se na investiciju u online medije. Procenjeno je da je porastao udeo online oglašavanja te da sada iznosi 17% ukupne investicije u medije. Taj udeo je verovatno i veći, ali ga je teško proceniti budući da podaci oglašavanja na Google pretraživaču i društvenim medijima nisu dostupni i dobrim delom nisu ostvareni putem tradicionalnih agencija.

Uz porast online oglašavanja, nastavlja se trend pada oglašavanja u štampi. Međutim, upravo su izdavači štampanih medija izrazito rano prepoznali promene čitalaca u konzumaciji sadržaja te su svoje investicije i fokus usmerili na distribuciju sadržaja putem vlastitih Internet portala. Online distribucija sadržaja je sve prisutnija i kod TV kuća, koji uz svoje informativne i druge portale strateški razmišljaju o razvoju i monetizaciji online distribucije svog video sadržaja. Investicije u spoljno oglašavanje su stabilne zbog prirode širokog dosega, ali i pojave novih oglasnih površina koji nude video format oglasa putem zaslona u trgovačkim centrima i pešačkim zonama urbanih središta.

Više informacija na pronađite na: http://hura.hr/istrazivanja/medijska-potrosnja-u-hr/


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari