today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

HURA objavila AdEx za 2017.

REGION – Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje na Danima komunikacija u Rovinju objavilo je HURA AdEx za 2017. godinu.

HURA AdEx (Advertising Expenditure) odnosi se na potrošnju u zakupu medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima i procenu ulaganja u oglašavanje kod glavnih TV stanica, većih izdavača štampe i njihovih internet izdanja, radija, većih dobavljača spoljnog oglašavanja i uopšteno ulaganje u oglašavanje na internetu.

Prema proceni HURA-e u 2017. godini, oglašivači su u zakup oglasnog prostora kod primarnih komunikacijskih kanala uložili ukupno 1.473.000.000,00 kuna. Ovaj iznos je za 1,4% manji u odnosu na prethodnu godinu, a najveći razlog tome je kriza regionalnog koncerna Agrokor koji je prema proceni iznosio između 8-9% ukupnog tržišta zakupa medija. Iako je nakon četiri godine kontinuiranog rasta tržište u 2017. godine blago palo, već u prvom kvartalu 2018. godine beležimo porast nivoa investicija i broja aktivnosti.

Porast koji jeste zabeležen u 2017. godini odnosio se na investiciju u online medije. Procenjeno je da je porastao udeo online oglašavanja te da sada iznosi 17% ukupne investicije u medije. Taj udeo je verovatno i veći, ali ga je teško proceniti budući da podaci oglašavanja na Google pretraživaču i društvenim medijima nisu dostupni i dobrim delom nisu ostvareni putem tradicionalnih agencija.

Uz porast online oglašavanja, nastavlja se trend pada oglašavanja u štampi. Međutim, upravo su izdavači štampanih medija izrazito rano prepoznali promene čitalaca u konzumaciji sadržaja te su svoje investicije i fokus usmerili na distribuciju sadržaja putem vlastitih Internet portala. Online distribucija sadržaja je sve prisutnija i kod TV kuća, koji uz svoje informativne i druge portale strateški razmišljaju o razvoju i monetizaciji online distribucije svog video sadržaja. Investicije u spoljno oglašavanje su stabilne zbog prirode širokog dosega, ali i pojave novih oglasnih površina koji nude video format oglasa putem zaslona u trgovačkim centrima i pešačkim zonama urbanih središta.

Više informacija na pronađite na: http://hura.hr/istrazivanja/medijska-potrosnja-u-hr/

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!