today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Hrvatsko tržište online oglašavanja poraslo za neverovatnih 21% u 2022.

REGION – Hrvatsko tržište online media oglašavanja, prema istraživanju IAB Online Media AdEx, kontinuirano raste, u skladu sa globalnim trendovima. U 2022. godini njegova se vrednost procenjuje na više od 110 miliona evra, što, uprkos ranijim optimističnim prognozama, premašuje sva očekivanja te predstavlja porast od 21% u odnosu na 2021. godinu. Za 2023. godinu procenjen je rast od 12%, čime domaći online sektor, kao važan činilac na evropskoj karti, zauzima sve važniju poziciju.

Najveći udeo u ukupnom iznosu, kao i prošle godine, u 2022. godini ostvaruje display oglašavanje (statični, animirani i video formati) sa 41%, nakon čega sa 30% sledi oglašavanje na društvenim mrežama, a potom oglašavanje na pretraživačima sa 20% udela u ukupnoj investiciji. Procenjuje se da će ti kanali nastaviti dominirati i u 2023. godini, a očekuje se i značajan porast ulaganja u influensere u 2023. – od čak 63% u odnosu na 2022. godinu, dok se povećanje ulaganja u content marketing procenjuje na takođe visokih 41% u odnosu na 2022.

Više od trećine ulaganja u display odnosi se na video formate, a čak 60% display oglašavanja zakupljuje se programatski, što je porast u odnosu na prošlogodišnjih 55%. U skladu sa prošlogodišnjim predviđanjima, oglašavanje na mobilnim uređajima nastavlja rasti te u 2022. čini visokih 76% display oglašavanja. Većina video oglašavanja odvija se na mobilnim uređajima (83%), dok se 17% video oglašavanja prikazuje korisnicima desktop uređaja.

U oglašavanju na društvenim mrežama postojana je dominacija kompanije Meta Inc: Facebook je sa ranijih 54% porastao na 58,6% u 2022. godini, dok Instagram drži 37,5%. Ostale mreže, među kojima su najzastupljeniji LinkedIn (1,5%) i Snapchat (1,2%), sve zajedno čine manje od 4% udela u oglašavanju na društvenim mrežama. Globalne platforme u vodstvu su i kada je reč o video oglašavanju: 58% ulaganja odlazi na YouTube, a dodatnih 25% na Facebook.

Ceo izveštaj pročitajte na sajtu HURA-e.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!