today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Hrabri iskoraci u digitalni svet

U poređenju sa 2014. godinom, upotreba internet komunikacionih servisa u Srbiji značajno je porasla. Skoro 85% mlađih korisnika mobilnog interneta (16-35 godina) barem jednom dnevno koristi internet aplikacije za dopisivanje. SMS i pozivi su i dalje u najvećoj upotrebi – najmanje jednom dnevno ih koristi 80% anketiranih, dok 67% i više puta u toku dana.

Istraživanje „Digital Frontrunners“ koje je sproveo Telenor, bavi se digitalnim komunikacionim navikama mladih ljudi, uzrasta između 16 i 35 godina, koji su identifikovani kao digitalni predvodnici (Digital Frontrunners). Istraživanjem je obuhvaćeno 7 tržišta širom Evrope i Azije, uključujući Srbiju.

Način na koji ova ciljna grupa koristi internet na svojim mobilnim telefonima za svakodnevnu komunikaciju predstavlja odličan indikator u kom pravcu se razvijaju telekomunikacione usluge.
Rezultati pokazuju da postoji veoma snažan rast kada su u pitanju internet komunikacioni servisi i usluge u odnosu na 2014. godinu. Ova promena vidljiva je kako na našem tako i na globalnom tržištu.
Trenutno, upotreba tradicionalnih servisa kao što su pozivi i SMS je na istom nivou kao i prethodnih godina, ali dnevna upotreba internet aplikacije za dopisivanje je u velikom usponu. Konkretno, u drugom kvartalu 2014. godine, 64% korisnika u Srbiji je koristilo ove digitalne servise, da bi se godinu ipo dana kasnije procenat popeo na 85%.

Kada su u pitanju konkretne aplikacije za dopisivanje, udeo korisnika koji koriste Viber, Fejsbuk mesindžer/čet i WhatsApp konstantno raste, dok se upotreba servisa kao što su klasičan e-mejl i Skype smanjuje. Tokom drugog kvartala 2014. godine, 75% ispitanika je svakog dana, makar jednom dnevno koristilo Skype, dok danas to čini 60% ispitanika. E-mejl beleži pad sa 91% na 78% tokom istog vremenskog perioda.

Interesantan je podatak da se, tokom tih 18 meseci, broj direktnih Instagram poruka povećao sa 25% na 29%.

Prema rezultatima istraživanja, naši ispitanici, aktivni korisnici mobilnog interneta i digitalnih usluga očekuju da servisi putem kojih komuniciraju budu brzi i jednostavni za upotrebu na različitim uređajima. Odmah nakon toga, važno im je da digitalni servis omogućava slanje i primanje fotografija i video zapisa.

Mobilne internet komunikacije postaju veoma korišćene i mladi ljudi provode najviše vremena komunicirajući putem aplikacija za slanje poruka. Međutim, i pored toga što ispitanici predstavljaju grupu koja predvodi digitalnu evoluciju, standardni telefonski pozivi kao i SMS smatraju najvažnijim kanalom komunikacije.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!