Sve kampanje koje imaju za cilj prestanak pušenja polaze od iste premise – pušenje je štetno i najbolji izbor za nepušače je da nikada ne probaju, a za pušače da potpuno prestanu sa konzumacijom cigareta, duvana i proizvoda koji sadrže nikotin. „Gorući problem“ ima istu polaznu osnovu, ali je razlika u tome što ova kampanja ne zatvara oči pred pušačima koji, iako svesni štetnosti ove navike, to ipak neće učiniti.
Iako postoji široka svest o ozbiljnom uticaju pušenja na zdravlje, dostupni podaci pokazuju da mnogi odrasli pušači nisu svesni šta je zapravo glavni problem kod cigareta, kao i da bolje alternative pušenju postoje za sve one koji nisu spremni da ih ostave. Takva konfuzija dovodi do nesporazuma o potencijalu koji bezdimne alternative imaju za smanjenje štetnosti od pušenja i usporava napredak ka budućnosti bez duvanskog dima.
Kompanija Philip Morris pokrenula je kampanju „Gorući problem“ upravo u cilju povećanja svesti o štetnosti pušenja cigareta kroz informisanje javnosti o gorućim temama kada je pušenje u pitanju – kao što su sagorevanje, dim, nikotin, koncept smanjenja štetnosti i katran – na pitak, autentičan i relevantan način odlučili smo da rasteramo dim i razbijemo zablude, da odgovorimo na neka goruća pitanja vezana za štetnost materija koje nastaju sagorevanjem cigarete, jer je upravo sagorevanje jedan od najvećih uzroka štetnosti kod pušenja.
U skladu sa time, pokrenut je i sajt „Gorući problem“ posvećen edukaciji javnosti u cilju prevencije izloženosti stanovništva duvanskom dimu. Svrha ove stranice jeste da upozna javnost sa problemima koje izaziva duvanski dim i sagorevanje duvana. Takođe, stranica pruža informacije koje se tiču nastanka duvanskog dima, kao i štetnosti materija koje nastaju sagorevanjem cigareta. Na kraju, stranica ima za cilj podizanje svesti kod posetilaca i da obezbedi relevantne informacije o štetnosti sagorevanja kao pojave u različitim vidovima ljudskog delovanja i ponašanja. Sajt se sastoji od brojnih edukativnih članaka, interaktivnog sadržaja, testimonijala bivših pušača, mitova i istina u vezi sa pušenjem, kao i različitih istraživanja i panela koji pokrivaju ove teme.
Kako bi važne poruke stigle do što većeg broja odraslih pušača kampanja je realizovana i kroz plaćene medijske kampanje uključujući ankete, infografike, kvizove i banere koji bi ih dovodili do sajta „Gorući problem“ i relevantnih edukativnih materijala. Konačno, kampanja je proširena je na društvene mreže kroz „Gorući problem“ stranicu na Fejsbuku, Google Ads i YouTube oglašavanje.
Philip Morris je kompanija koja je ispred sebe postavila izuzetno ambiciozan cilj da u potpunosti zameni cigarete boljim alternativama i na taj način ostvari misiju sveta bez duvanskog dima. Ovako velika misija svakako zahteva edukaciju odraslih pušača koji trenutno nisu spremi da se u potpunosti odreknu duvana i nikotina i motivaciju da promene svoje navike. Promena navika i pobijanje višedecenijskih dezinformacija svakako nisu jednostavan posao i predstavljaju ozbiljan izazov, ali je konačna destinacija itekako vredna, važna i revolicionarna.
Tekst pripremio: Philip Morris International