SVET – Globalni media new-business revenue u 2020. godini, uprkos pandemiji, povećan je za 6,9%, dok su na kreativnoj strani prihodi agencija od novih poslova opali za 12,6%. Ukupno gledano, na nivou industrije, new-business revenue opao je za 5,8%, navodi se u najnovijem izveštaju globalne konsultantske kuće R3.
U izveštaju se procenuje da će ukupni globalni prihodi agencija od novih poslova u 2020. godini iznositi 2,56 milijardi, dok su u 2019. iznosili 2,72 milijarde dolara.
Iako je ukupan media new-business revenue u 2020. godini porastao, među prvih pet medijskih agencija opao je za 27% na godišnjem nivou, utvrdio je R3. MediaCom je zadržao prvo mesto prošle godine, osvojivši nove klijente, uključujući i Warner Bros u Australiji. MediaCom prate Initiative, Wavemaker, Starcom i OMD.
Kada su u pitanju kreativne agencije, Havas Worldwide na globalnom nivou zauzeo je prvo mesto u 2020. godini. Ova agencija osvojila je nove klijente poput Grupo Petropolis iz Brazila. Preostale najbolje agencije na ovoj listi su: Droga5, VMLY&R, Isobar i Ogilvy. Agencija Droga5 popela se za čak 10 mesta u odnosu na 2019. godinu, osvojivši nove klijente poput Airbnb i Huggies.
Što se tiče holding kompanija, WPP je postigao najbolje rezultate u 2020, ostvarivši dvostruke prihode. WPP je uspeo da premaši prihod od kreative u 2019. za 134%, a prihod od medija za 161%.